سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که ساختار بانک ها بر ربا و حرام و سود پول پایه گذاری شده است، گفت: مراجع معظم تقلید و علماء نسبت به این عمل حرام هشدار داده اند، اما این نقیصه هنوز حل نشده است .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز، صبح امروز در نطق پیش از دستور روز دوم اجلاسیه خبرگان رهبری، به مسئله بانکداری اشاره کرد و گفت: متاسفانه ساختار بانک ها به گونه ای است که برای پول، سود تعریف می کنند و قوامش به سود پول است که ربا و حرام می باشد.

وی ادامه داد: با این که مراجع معظم تقلید و علماء نسبت به این عمل حرام هشدار داده اند، اما ساختار بانک ها به گونه ای است که این نقیصه هنوز حل نشده است .

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر مجلس خبرگان به این مسئله ورود نکند، ممکن است به منزله همراهی تلقی شود که یقینا این گونه نیست.

حجت الاسلام و المسلمین دیرباز همچنین از شرکت گسترده آگاهانه و متعهدانه مردم شریف در راهپیمایی 22 بهمن و تجدید میثاق با انقلاب و مقام معظم رهبری صمیمانه تشکر کرد و بیان داشت: مردم انقلابی علی رغم مشکلات فراوان، همچنان در صحنه دفاع از انقلاب و نظام اسلامی حضور دشمن شکن دارند.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نمایندگان خبرگان به عنوان پاسداران دین و آموزههای قرآن، از نهادهای مسئول و متصدی فرهنگ حجاب و عفاف و عموم مردم شریف ایران میخواهند مجدانه برای حفظ حجاب و عفاف در جامعه به ویژه ایام عید تلاش کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود به وضع آذربایجان غربی نیز اشاره کرد و افزود: استان های غربی کشور از جمله آذربایجان غربی، در دوران جنگ تحمیلی، صدمات و لطمات زیادی دیده اند، لذا انتظار مجلس خبرگان از دولت و مجلس آن است که در تخصیص بودجه برای این استان ها به نحوی اقدام شود که اعلاوه بر جبران صدمات، فاصله بین این استان ها و استان های مرکزی و شرقی کشور از بین برود.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha