جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسابقه بزرگ حجاب و پاکدامنی

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی موسی پور از فضلای حوزه علمیه قم در اقدامی مبتکرانه و با تدوین کتاب جزوه «حجاب و پاکدامنی» از نگاه آیات و روایات مسابقه بزرگ حجاب و پاکدامنی را برای موسسات، مراکز علمی، فرهنگی و نیز اماکن رفاهی اجتماعی سراسر کشور طرح ریزی کرده است.

وی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری «حوزه» در تبیین طرح ترویج حجاب و پاکدامنی گفت: همه می دانیم طرح مبارزه با بد حجابی از طریق اقدامات سلبی و متوسل شدن به قوانین نظامی و قضایی در چند سال اخیر پاسخ گو نبوده و تنها راهکار مبارزه با پدیده بدحجابی اقدامات فرهنگی  ایجابی و تشریح آموزه های دینی در این خصوص است.

وی افزود: مردم ایران نجیب و فهیم هستند و بسیاری از مسائلی که هم اکنون به عنوان بدحجابی یا هنجار شکنی در جامعه مطرح شده به علت مخالفت آنان با دستورات دین نیست بلکه به دلیل عدم آگاهی آنان از دستورات دینی است و چنانچه به حقیقت احکام پی ببرند مرتکب گناه و معصیت نخواهند شد.

این پژوهشگر و محقق حوزوی در ادامه گفت: به همین منظور و به عنوان یک طلبه و شهروند ایرانی  که نسبت به جامعه و هموطنان خود دغدغه دارم، طرح مسابقه بزرگ حجاب و پاکدامنی را پیشنهاد می دهم و از مراکز فعال، دینی، مذهبی مساجد، تکایا و نیز موسسات و مراکز مروج امر به معروف و نهی از منکر می خواهم دست در دست هم داده و با اجرای این طرح، مردم فهیم را نسبت به احکام و آموزه های دینی آشنا نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور در ادامه با تبیین طرح مسابقه بزرگ حجاب و پاکدامنی خواستار همکاری همه دغدغه مندان، به دین و آموزه های اسلامی در این زمینه شده و در تشریح این طرح گفت: کتاب «حجاب و پاکدامنی» که به منظور آشنایی با چگونگی حفظ حریم بانوان تهیه شده است، شامل آیات و احادیثی درباره پوشش خانمها و نیز احکام شرعی و مسایل مربوط به پوشش، زینت و آرایش، محرم و نامحرم و ازدواج، نگاه کردن، ارتباط زن و مرد طبق فتاوای همه مراجع تقلید شیعه است.

وی گفت: متن احکام(پرسش ها و پاسخ ها) مطابق نظر همه مراجع معظم تقلید(دام عزهم) است و اگر در بعضی از مسایل نظرات خاصی داشتند در پاورقی ذکر گردیده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور گفت: به منظور ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری مطالب، در پایان کتاب سوالات تستی و جدول پاسخنامه برای برگزاری مسابقات و اهداء جوائز، پیش بینی شده است و امیدواریم با اجراء این طرح در همه مجالس و مراکز و اداراتی که خانمها بیشتر حضور دارند رایحه خوش حجاب و پاکدامنی در ایام نوروز در سراسر کشور به مشام برسد.

وی گفت: این طرح در مجامع و مراکز کشور چون؛ مراکز بهداشتی(بیمارستان ها، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها و...)، مراکز آموزشی (دانشگاه و خوابگاه ها، مدارس و فرهنگیان، حوزه ها و...)، مراکز خدماتی (بهزیستی، زندان ها، امدادگرها، آسایشگاه ها، آژانسها و...)، مراکز فرهنگی و هنری (فرهنگسراها، سینماها، صدا و سیما، موزه و...)، ادارات، نهادها، بانک ها، آموزشگاه ها، مساجد و مجالس دینی و ... قابل اجراست.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح شاهد حرکتی همگانی و آگاهانه در جهت از بین بردن گناه و پلیدی ها در جامعه بوده و بتوانیم در زمینه سازی برای ظهور ولی عصر حجت بن الحسن(عج) سهیم باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور گفت: این طرح را می توان برای همه اقشار جامعه، به ویژه بانوان در هر زمان در طول سال اجرا نمود و به تناسب مخاطبین مسابقه را برگزار و به برندگان، جوایز اهدا کرد.

*نحوه ارتباط و دسترسی به کتاب

کلیه نهادها و مراکز می توانند به میزان مخاطبین و افراز زیر مجموعه خود سفارش دهند تا برایشان چاپ و بهمراه جدول جواب های صحیح ارسال گردد.

نهادها و ادارات و سازمان ها نیز می توانند تقاضا دهند که کتاب مزبور با نام و عنوان خودشان چاپ و منتشر شود.

*نحوه تهیه کتاب

جهت تهیه و سفارش کتاب(با تخفیف ویژه) با شماره های:

09381621605- 09193583953

09127506957 – 09127504575

تماس بگیرند و یا پیامک بفرستید تا سریعا به نشانی شما ارسال گردد

جدول تخفیفات و هزینه ها

قیمت 2000 تومان

مسابقه بزرگ حجاب و پاکدامنی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاضل IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    0 0
    این طرح جدیدید که نیست بلکه راهی برای چاپیدن و لعیدن و فروش کتاب است . و تعجب می کنم بدون هیچ معیار خاصی اینطوری این کتاب رو تبلیغ کردید . ایا حجاب در کشور با کتابخوانی حل می شود ؟ چقدر ساده هستید ؟! و یا زرنگ هستید و دلالی می کنید و درصدی از فروش نصیب سایت حوزه می شود ؟