جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هنر اسلامی

حوزه/ مواجهه هوشیارانه با هنر غربی را ضروری خواند و گفت: رابطه یک هنرمند واقعی با عالم هستی، رابطه بنگاه معاملاتی و بده بستانی نیست، بلکه این رابطه باید عاشقانه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سنندج، نشست مشترک اعضای کاروان «ایران، سرزمین برادری» با جمعی از هرمندان کردستان  عصر امروز در «خانه کُرد» از امکان تاریخی سنندج برگزار شد

در این نشست در خصوص ویژگی های هنر و هنرورزی در کردستان و ظرفیت های همکاری در این زمینه گفت وگو شد

صادق ‌ایوبی از هنرمندان کردستان در این نشست گفت: شرقی ها همواره پرسش متعالی از عالم هستی داشته و این پدیده کمتر در غرب مشاهده می شود و حتی برخی هنرمندان بزرگ غربی تصریح کرده اند که در هنر به دنبال شرافت نمی گردند، اما همین موضوع در بین هنرمندان شرقی کاملاً متفاوت است.

این هنرمند کرد ادامه داد: انسان شرقی نگاهی قدسی به عالم دارد و این رویکرد، در هنر شرقی نیز پدیدار شده است.

وی افزود: مبانی فکری ، شیوه زندگی و نگاه معنا گرا به مناسبات فردی و اجتماعی وجه ممیزه یک انسان شرقی با فردی است که به عنوان مثال در نیویورک زندگی می کند و ما به این تمایز افتخار می کنیم، زیرا همین تفاوت موجب شده است که هنری تمام عیار و تاثیرگذار در شرق به نمایش گذاشته شود.

ایوبی با اشاره به شاخصه های هنر برجسته ایرانی گفت: من اگر اعتقادی دارم به خاطر فرهنگ ایرانی اسلامی و احترامی است که مردم به فرهنگ و هنر این سرزمین می گذارند.

این هرمند کرد افزود: باید بر اصالت های فرهنگی و هنری خودمان تکیه کنیم و اگر بخواهیم به هنر غربی تیکه کنیم، دچار خسارت های جبران ناپذیری خواهیم شد.

وی، مواجهه هوشیارانه با هنر غربی را ضروری خواند و گفت: رابطه یک هنرمند واقعی با عالم هستی، رابطه بنگاه معاملاتی و بده بستانی نیست، بلکه این رابطه باید عاشقانه باشد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha