جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد علی سالاری-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت شخصیت و وجود حضرت فاطمه(س) در هدایت جامعه گفت: جشن میلاد حضرت فاطمه (س) باید همچون نیمه شعبان با عظمت و گسترده برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری ستاد جشن های میلاد حضرت فاطمه(س) در استان خراسان شمالی، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) بزرگ‌ترین و بهترین الگو برای تمام زنان و مردان است.

وی با گلایه از محدود کردن شخصیت حضرت زهرا(س) به سالروز میلاد آن حضرت، گفت: محدود کردن حضرت فاطمه(س) به هفته زن و روز مادر، جفایی است که باید برای رفع آن اقدام کنیم؛ و این غبار غفلت را کنار زده و برای شناساندن و تبیین ابعاد و زوایای مختلف زندگی نورانی آن حضرت بکوشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی،‌تصریح کرد: متأسفانه هنوز ابعاد شخصیتی و معرفتی ام ابیها حضرت فاطمه(س) برای ما شناخته‌نشده و با توجه به جایگاه رفیع و بلند این بانوی بزرگوار در نزد پروردگار و نبی مکرم اسلام(ص) و عظمت روحی، معنوی و علمی ایشان، باید مراسم‌های میلاد این بانوی بزرگوار، باشکوه و پرشور برگزار شود و در این مراسم‌ها بیشتر به تبیین ابعاد شخصیتی و معرفتی این حضرت پرداخته شود.

حجت الاسلام سالاری با بیان اینکه برپایی جشن‌های مختصر برای میلاد با سعادت این بانوی بزرگوار، کافی نیست و حق مطلب اداء نمی‌شود، اظهار داشت: جشن میلاد حضرت زهرا(س) باید همچون جشن‌های نیمه شعبان فراگیر، وسیع و در شأن حضرت برگزار شود که این مهم همت همه مسئولان نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های استان و در رأس آن نهادهای فرهنگی که متولی امور هستند را می‌طلبد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین با اشاره به اهمیت وفاق و همدلی و وحدت در بین اقوام مسلمین، گفت: جشن میلاد حضرت فاطمه(س) فرصت مغتنمی، برای نشان دادن اتحاد و همدلی بین اقوام مختلف اسلامی است.

وی تأکید کرد: قطعا با برگزاری مراسم و جشن میلاد حضرت زهرا(س) دختر بزرگوار پیامبر اکرم(ص) با حضور برادران و خواهران اهل سنت و حتی برگزاری این جشن‌ها در برخی از مساجد اهل سنت، قلوب مسلمین را به هم نزدیک‌تر کرده و وحدت و یکپارچگی ناگسستنی را در بین مسلمانان استان خراسان شمالی ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: مردم مؤمن و خداجوی استان خراسان شمالی اعم از شیعه و سنی، عشق و ارادت خاصی به فرزند رسول‌الله(ص) دارند و خاندان پیامبر گرامی اسلام(ص) را یکی از مهم‌ترین عوامل وحدت می‌دانند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) عالی‌ترین نمونه همسرداری و فرزند پروری، اخلاص و ایمان بودند، افزود: حضرت زهرا(س) در زندگی کوتاه خود توانست به‌ عنوان انسانی برتر و سرور زنان عالم مطرح شود و آنچه که ایشان را به این مرحله رساند، تقوا و بندگی خالصانه‌اش به درگاه باری‌تعالی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: گرامیداشت روز میلاد این بانوی بزرگوار، تلاشی برای افزایش آگاهی‌های جامعه نسبت به نقش‌های چندگانه، مؤثر و پویای زنان در خانواده و در راستای تکریم مقام زن و مادر است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha