جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برگزاری «هفته بیداری اسلامی» در دانشگاه تولیدو

حوزه/ انجمن اسلامی دانشگاه تولیدو در ایالت اوهایو، «هفته بیداری اسلامی» را به منظور آشنایی غیرمسلمانان با دین اسلام و از بین بردن سوءتفاهمات درباره مسلمانان در آمریکا برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، «هفته بیداری اسلامی» در دانشگاه تولیدو در ایالت اوهایوی آمریکا برگزار شد.

شهر تولیدو یکی از شهرهای مسلمان نشین ایالت اوهایو می‌باشد، با این حال بسیاری از مسلمانان معتقدند که مردم این شهر هنوز شناخت درستی از دین اسلام نداشته و به منظور گسترش اطلاع رسانی و آگاه‌سازی غیرمسلمانان درباره اسلام، همچنین از بین بردن سوءتفاهمات درباره مسلمانان اقدام به برگزاری نشست‌های متعددی در هفته بیداری اسلامی کرده است.

انجمن اسلامی این دانشگاه برای هر یک از روزهای هفته مراسم ویژه‌ای در نظر گرفته است. روز دوشنبه یعنی 13 مارس «روز حجاب» بود و فرصتی برای دانشجویان دختر غیرمسلمان ایجاد کرد تا حجاب را امتحان کرده و از نمایندگان انجمن اسلامی درباره دین اسلام پرس و جو کنند.

* زنان با حجاب نیز زیبا هستند

کنیا جیمز دانشجوی سال دوم مددکاری اجتماعی که برای نخستین بار حجاب را تجربه کرده گفت: زنان با حجاب نیز زیبا هستند و من توانستم خودم حجاب بگذارم. بسیار مهم است که ما اسلام را بشناسیم و مردم را نیز آگاه سازیم زیرا کلیشه‌های غلط زیادی درباره اسلام در جامعه کنونی ما وجود دارد.

در روز سه شنبه نیز مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی در میشیگان برای دانشجویان سخنرانی کرد و درباره موضوعات داغ کنونی در آمریکا از جمله مشکلات سیاه‌پوستان و فرمان منع ورود مسلمانان به آمریکا صحبت کرد.

عصر روز چهارشنبه نیز قرار است یک مراسم «میکرفون آزاد» برگزار شده و نویسندگان، شعرا و داستان نویسان مسلمان نوشته‌هایشان را بخوانند.

علیان احمد ممون، یکی از سرپرستان انجمن دانشجویان مسلمان در این باره گفت: هفته بیداری اسلامی سنتی است که توسط تمام دانشگاه‌های آمریکای شمالی انجام می‌شود و در این هفته دانشجویان انجمن اسلامی مردم را با اسلام و ارزش‌های فرهنگی این دین آشنا می‌سازند.

* برگزاری نماز جماعت دانشجویی در محوطه دانشگاه

عصر روز جمعه نیز به مناسبت اختتامیه هفته بیداری اسلامی،  خواهد شد.

رعنا الحق دبیر انجمن اسلامی در سخنانی گفت: ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که بحث‌های منفی زیادی اسلام را احاطه کرده‌اند. به همین جهت هم امیدوارم هفته بیداری اسلامی وحدت میان دانشجویان از ادیان و مذاهب مختلف را همراه داشته باشد.

فاطیما اسماعیل دانشجوی سال چهارم مطالعات مذهبی و ریاست سابق انجمن اسلامی گفت: اسلام دین تمام وجود انسان است. اسلام تنها برای قلب و معنویت نیست، بلکه دین ذهن، بدن و روح بشر می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha