سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اسلام‌هراسی سبب دوری جستن مسلمانان اسکاتلندی از سیاست

حوزه/ یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه‌های نیوکاسل و سنت آندورز نشان داد که اسلام‌هراسی و نژاد پرستی منجر به دوری جستن جوانان مسلمان اسکاتلندی از سیاست شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از thecourier، یک بررسی جدید نشان داده است که اسلام‌هراسی در اسکاتلند سبب دوری جستن بسیاری از جوانان مسلمان از سیاست شده است.

اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی عقیده داشتند که حضور تعداد بیشتری از مسلمانان در جریان اصلی سیاست برای جامعه مثبت خواهد بود. با این حال یک بررسی جدید انجام شده نشان داد که اسلام‌هراسی دائمی و روزمره، سوءظن به هویت مسلمانان، تبلیغات منفی رسانه‌ای و سیاسی به چالش بالقوه و تهدید‌آمیزی برای تعامل مسلمانان در سیاست تبدیل شده است.

این مطالعه که توسط دانشگاهیان دانشگاه نیوکاسل و دانشگاه سنت آندورز انجام شده به بررسی شیوه‌هایی برای مشارکت جوانان مسلمان اسکاتلندی در سیاست پرداخته و نگرانی‌های سیاسی آن‌ها، سدها و چالش‌های پیش روی جوانان مسلمان برای تعامل با مسائل سیاسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

محققان دریافتند که اکثر جوانان مسلمانی که در اسکاتلند به طور فعال در سیاست و زندگی اجتماعی درگیر هستند، علاقه به مسائل سیاسی در هر دو سطح جهانی و جامعه دارند. با این حال این تیم تحقیقاتی دریافت که تجربه اسلام‌هراسی و نژادپرستی روزانه جوانان مسلمان را برای شرکت در زندگی اجتماعی مضطرب و محدود ساخته است زیرا آن‌ها دلشان نمی‌خواهند بیش از حد سیاسی به نظر برسند. این محققان همچنین دریافتند که مشارکت‌های مثبت مسلمانان در جوامع اسکاتلند به ندرت توسط رسانه‌ها گزارش شده و همین تصویر منحرف و یک‌جانبه‌ای از آنان نشان داده است.

اسلام‌هراسی به اعتماد به نفس مسلمانان آسیب می‌زند

پیتر هاپکینز پروفسور جغرافی اجتماعی دانشگاه نیوکاسل و یکی از نویسندگان این گزارش گفت: مشارکت جوانان مسلمان اسکاتلند در سیاست تا حد زیادی توسط مسائل سیاسی جهانی و تجارب خود آن‌ها از سیاست‌های اسکاتلند، مانند رفراندوم استقلال و بحث در مورد ناسیونالیسم شکل گرفته است. اما اسلام‌هراسی و تصویر منفی در رسانه‌ها به اعتماد به نفس آنان آسیب زده و باعث می‌شود نقش فعالی در جامعه نداشته باشند.

وی افزود: رهبران سیاسی باید مشارکت جوانان مسلمان در مسائل سیاسی جامعه را جدی‌تر تلقی کنند که این می‌‌تواند به بهتر شدن جامعه اسکاتلند کمک کند.

این گزارش با عنوان «جوانان مسلمان و مشارکت سیاسی در اسکاتلند» به عنوان بخشی از برنامه «شهر آزادی 2017» ارائه شد که بخشی از رویدادهای مربوط به پنجاهمین سالگرد دریافت درجه دکترای افتخاری مارتین لوترکینگ جونیور در دانشگاه نیوکاسل بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha