جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ مهدی صمیدعی مفتی اهل سنت و جماعت عراق

حوزه/ شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت و جماعت عراق خواستار توافق و تلاش برای وحدت عراق شد و تاکید کرد: دولت عراق نمی تواند در برابر توطئه‌های آمریکا در خصوص تقسیم عراق تصمیم جدی بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت و جماعت عراق در سفر به کربلا و حضور در حرم امام حسین (ع)، خواستار وحدت در دیدگاه، توافق و تلاش برای وحدت عراق شد و تاکید کرد: ملت عراق باید یکپارچه و متحد باشند تا بتوانند چاقویی را که بر گردن عراقی هاست و می خواهد یا گردن آن ها را بزند یا عراق را تجزیه کند، بردارند.

مفتی عراق با اشاره به اینکه فتنه ای که کشور عراق را در برگرفته، فتنه ای بزرگ و پروژه ای است غربی برای تقسیم عراق که از قبل برای آن برنامه ریزی کامل انجام شده است، تاکید کرد: این فتنه ها با شعارهای طایفه ای، قومیتی و تاریخی خود را نشان می دهد تا آنچه "جو بایدین" معاون رئیس جمهور سابق آمریکا بر آن تاکید داشت، اجرایی شود. بایدین طرح تقسیم عراق را به سه منطقه ارائه داده بود که اکنون اکثر سیاستمداران برای این امر تلاش می کنند.

* آمریکا ملت عراق را تضعیف کرده است

شیخ الصمیدعی تاکید کرد: دولت عراق نمی تواند در برابر پروژه ها و توطئه های آمریکا در خصوص تقسیم عراق، تصمیم جدی بگیرد و با جرأت در مقابل آن بایستد. آمریکا با اطلاق عناوینی مثل «کرد، عرب، شیعه، سنی و غیر آن» توانسته ملت عراقی را تضعیف کند.

وی تصریح کرد: من به عنوان مفتی عراق و یکی از ائمه جماعت عراق، بخش بزرگی از مسئولیت ها را برعهده دارم و با تمامی ملت عراق عهد کردم و امروز دین، عقیده،اخلاق و انسانیت من از من می خواهد که تمام ملت عراق را با اسم عراق و اسم اسلام که به آن گرایش داریم بخوانم و یکپارچه و متحد باشیم تا بتوانیم این چاقویی که بر گردن ماست و می خواهد یا عراق را تقسیم کند یا گردن ما را بزند، کنار بزنیم؛ اما با اجتماع، وحدت آراء، توافق و تلاش می توانیم این چاقو را به سمت دشمن  و کسانی که می خواهند عراق را تقسیم کنند، بچرخانیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha