جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی - تولید - اشتغال

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تحقق اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز ارتقای عزت و اقتدار ملی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا لشکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به نام گذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ابراز داشت: بهادادن به اقتصاد مقاومتی ، مساله ای نیست که ما قائل باشیم صرفاً مربوط به یک سال یا دو سال است بلکه باید سال ها سرلوحه مردم و مسئولان باشد تا بتوانیم از این حیث به اهداف مهم نظام اسلامی در بحث اقتصاد دست یابیم.

وی با تاکید بر این که راه توفیق اقتصادی کشور و غلبه بر مشکلات کنونی، تکیه بر ظرفیت های داخل و تقویت اقتصاد ملی است، افزود: تاکید خاص مقام معظم رهبری در نام گذاری شعار امسال مبنی بر اهمیت دادن به بحث اشتغال و تولید ناظر به این واقعیت است که کشور در این دو بخش با مشکلات جدی روبروست و قطعاً حل مشکلات این بخش ها در سایه اهتمام به اقتصاد مقاومتی ، امکان پذیر است.

این اقتصاددان حوزوی همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی را زمینه ساز ارتقای عزت ملی دانست و گفت: به لطف الهی ما در داخل کشور چه از حیث منابع طبیعی و چه به خصوص منابع نیروی انسانی ، یک کشور غنی و سرشار هستیم ولی با این حال باید با برنامه ریزی درست و بهره گیری از ظرفیت ها، به رشد و تحول اقتصادی کشور کمک کنیم.

وی خواستار بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت بخش های تعاونی و مردمی در اقتصاد کشور شد و افزود: بی شک تقویت تولید ملی و نیز حل مشکل بیکاری جوانان در سایه تقویت اقتصاد تعاونی و استفاده حداکثری از توان و ظرفیت بالای مردم در امور اقتصادی میسر است و این که در این راه موانع را از سر راه اقتصاد تعاونی و بخش خصوصی و مردمی برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha