جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد

حوزه /حجت الاسلام مهدوی نژاد گفت: انسان مومن شخصی است که هر چقدر هم سختی‌ها به سویش هجوم ‌آورند در درون او نفوذ نخواهند کرد و با وجود سختی ها بانشاط تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، شب گذشته در جلسه ای با حضور اعضای هیئت انصار ولایت یزد که در حسینیه ارگ استان برگزار شد با اشاره به شرح نامه 31 نهج البلاغه به بیان ویژگی های انسان صبور پرداخت و گفت: گاهی فکر می‌کنیم اهل صبر هستیم، در حالی که چنین نیست. صبرِ حقیقی، علائمی دارد که اگر آن علائم در انسانی باشد، مشخص می شود که او همواره انسان صبور است.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد ضمن اشاره به سخن پیامبر(ص) که می‌فرمایند: «عَلامَةُ الصّابِرِ فى ثَلاثٍ: اَوَّلُها اَنْ لا يَكْسِلَ»[1]، صابر سه نشانه دارد: اول اینکه انسان صبور، کسل نیست و افسردگی ندارد، گفت: از نشانه‌های صبر حقیقی این است که انسان صابر افسرده و کسل نیست و بالعکس وقتی به او نگاه می‌کنید از چهره شاداب آن شخص ، شما نیز به نشاط دست می یابید.

وی با بیان اینکه از نشانه های استوار و محکم ایمان در وجود مومن این است که وقتی به مشکلات برخورد می کند به وادی صبر می‌افتد و آن موقع بانشاط می شود، اظهار داشت: چون در درون انسان ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی است که در رفاه و رکود شکوفا نمی‌شود، اما وقتی به تلاطم و مشکل می‌افتد، تلاش و فعالیت می‌کند و به توانمندی‌هایش فعلیت می‌بخشد و در مقابل مشکلات استقامت خود را نشان می‌دهد. اینجاست که احساس مفید بودن و توانایی می‌کند، لذا نشاط پیدا می‌کند.

نشاط مؤمن در سختی‌ها بیشتر است

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد عنوان کرد: بعضی‌ها در شرایط سخت‌تر، مقاومتشان بیشتر می‌شود لذا در روایت آمده است: «مؤمن مانند کوه محکم است، بلکه از کوه محکمتر، مانند آهن است بلکه از آهن هم محکمتر است». هر چقدر هم سختی‌ها هجوم ‌آورد باز انسان مؤمن نفوذناپذیر می‌شود. چنین آدمی امکان ندارد بدون نشاط بتواند این‌گونه مقاومت کند، اصلاً نشاط او در سختی‌‌ها و هجوم مشکلات خود را بیشتر نشان می‌دهد.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد ادامه داد: هرچقدر مشکلات به سمت مومن می‌آید، او احساس می‌کند و خدای متعال پشتوانه قوی تری برای اوست و این احساس به او امنیت روانی می‌دهد. انسان مؤمن برای هر نوع سختی و مشکلی آماده است، اما بعضی‌ها برخی افراد با سختی‌ها مواجه شوند، لذا فرار می‌کنند یا متوقف و یا تسلیم می‌شوند.

وی با بیان اینکه وقتی انسان از داشته‌هایش غافل شود، نمی‌تواند واقع‌بین باشد و به خاطر نداشته‌ها و سختی‌هایش گله و شکایت می کند، افزود: اینکه انسانی با تفکر و تعقل دریابد که چه نعمت های بزرگی مانند سلامتی، خداوند به او عطا نموده است ناشکری نمی کند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha