جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد محبی-مدیر مرکز تخصصی کلام قزوین

حوزه / حجت الاسلام محبی با بیان این که تولید ملی شاه کلید اقتصاد مقاومتی است، گفت: کسب عزت و سربلندی برای هر فرد و جامعه‌ای، تا حدود زیادی در گرو بی‌نیازی آن فرد و جامعه از دیگران است.

 حجت الاسلام محمد محبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به شعار تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال 96، با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در  چند سال اخیر به خوبی مسئله اقتصاد مقاومتی را تبیین فرمودند و بر این اساس مسئولین باید در این زمینه تلاش بیشتری نمایند.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین با بیان این که توجه به مقوله تولید ملی حرف اول را در زمینه ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی می زند، گفت: باید کشور اسلامی همچون ایران، اقتصادی مبتنی بر اسلام داشته باشد تا عزت مورد نظر را کسب کند که اقتصاد مقاومتی هم در همین راستا می باشد.

وی با بیان این که ایران اسلامی باید برای عدم وابستگی به کشورهای دیگر و کسب عزت و سرافرازی، موضوع اقتصاد مقاومتی را با توجه به تولید و اشتغال ـ را در دستور کار خود قرار دهد، گفت: پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی مستلزم اجرای سیاست‌های مربوط به حوزه اشتغال و تولید است و در این مسیر باید از همه ظرفیت های موجود به بهترین نحو استفاده شود.

حجت الاسلام محبی ادامه داد: یکی از تدابیر بسیار درستی که مقام معظم رهبری اتخاذ کردند، این نام‌گذاری بود و سالیان سال است که ایشان مشکلات اقتصادی را پیش‌بینی و گوشزد می‌کنند، اما متأسفانه دولت‌ها در این راستا آن‌طور که باید و شاید برنامه‌ها را تنظیم نکردند.

وی، منویات رهبری انقلاب اسلامی را چراغ راه آینده کشور دانست و خاطرنشان کرد: منویات مقام معظم رهبری در همه عرصه ها به خصوص اقتصاد و معیشت مردم، باید نصب العین همه مسئولین قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha