جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جمعیت

مدیر مدرسه علمیه معصومیه یزد در کرسی آزاد اندیشی « فرزند آوری آری یا نه؟» یکی از دلایل عدم رشد جمعیت را دوری از سبک زندگی اسلامی در امور اقتصادی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، مدیر مدرسه علمیه معصومیه یزد در کرسی آزاد اندیشی « فرزند آوری؛ آری یا نه؟» اظهار کرد: ايران در مقايسه با كشورهاي آسيايي  جزء كشورهاي كم تراكم جمعيتي محسوب مي شود و چالش های جمعیتی آینده ایران را مسائلی از جمله« بحران میزان باروری و تجدید  نسل»، «کاهش حجم کل جمعیت ملی»، « بحران کاهش نیروی در سن کار» ،«بحران سالمندی جمعیت» و « افزایش مهاجرت های بین المللی و تغییرات هویتی و فرهنگی» تشکیل می دهد.

وی با اشاره به نظرات موافقان شرکت کننده در این کرسی آزاد اندیشی، افزود: تغییر در سبک زندگی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست راهکار در مشکلات اقتصادی است و روایت بیان شده درمورد فرزند کم از پیامبر(ص) روایتی ضعیف به شمار می آید که صحت و سقم آن مورد اشکال است.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه یزد، سیاست های تشویقی را یکی از راهکارهای افزایش جمعیت ذکر کرد و گفت: بازنگری در سیاست های کنترلی جمعیتی و اتخاذ سیاست های حمایتی و تشویقی افزایش زاد و ولد برای رسیدن به سطح جانشینی (حداقل چهار الی پنج فرزند) از اهم راهکارهای عملی به شمار می آید.

خانم عزیزی با تأیید دیدگاه منتقدین شرکت کننده در این کرسی آزاداندیشی مبنی بر رابطه افزایش  مشکلات اقتصادی و فرزند بیشتر، بیان کرد: آنچه که امروز برای جامعه ما ضرورت دارد افزایش تعداد فرزند است، چرا که اگر با این رشد جمعیت پیش برویم تا چند سال آینده با مشکل پیری جمعیت و نبود نیروی خلاق و کارآمد روبه‌رو می‌شویم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر مشکلاتی که در زمینه فرزند بیشتر مطرح می‌شود جنبه اقتصادی دارد که مهم‌ترین عامل آن سبک زندگی جاری با جامعه است بنابراین مهم‌ترین اقدام در حال حاضر تغییر سبک زندگی و برگشت به سنت‌ها و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha