جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ رشوه خواران و اختلاس کنندگان که اسیر هوای نفس خود می باشند، در دنیا و آخرت بدبخت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان ، امشب طی سخنانی در جمع زایران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) و در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به عوارض و آسیب های توجه بیش از حد به دنیا اظهار داشت: کسانی که با رشوه و دزدی و اختلاس به دنبال کسب مال دنیا هستند باید بدانند که اسیر هوای نفس می باشند و این مساله باعث بدبختی آن ها هم در این دنیا و هم در آخرت می شود.

وی با بیان این که حب دنیا ریشه بسیاری از گناهان و معاصی است، گفت: مراحل رسیدن به خدا و کسب فیض عظیم ، یکی گذشتن از دنیا و حب دنیوی و بعد از آن دوری از هوای نفس است که البته این ها سخت است اما با مراقبت و محاسبه و توکل بر خدا امکان پذیر می باشد.

این خطیب و سخنران همچنین تاکید کرد: تا زمانی که خودخواهی ها و هوای نفس در وجود آدمی باشد، به مرحله کمال حقیقی نائل نمی شود.

وی افزود: فاصله بین بنده و خدا به تعبیر برخی عرفا تنها گذشتن از خود است و این مساله اگر محقق شود، شیرینی بندگی خدا برای انسان به خوبی لمس و درک می شود.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان با بیان این که ایمان ، هجرت و جهاد ، مراحل رسیدن به قرب الهی از نگاه قرآن مجید است، گفت: یکی از مهم ترین شیوه های جهاد فی سبیل الله ، گفتن حق در برابر ظالمان و ستمکاران است و بعد از آن هم این که در زندگی و بندگی خدا ، به شیوه و سیره امیرالمومنین (ع) تاسی کنیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha