جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدی قایینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: کسی که در دنیا به دنبال مال حلال برود، روز قیامت صورتش نورانی می شود و با احترام و عظمت وارد بهشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی، امروز در ادامه سلسله نشست های سبک زندگی ایرانی اسلامی، در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: خداوند متعال حافظ کسی است که از روزی حلال ارتزاق می کند.

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) می فرماید چهار صفت سبب کسب حلال می شود نخست عیب نگذاشتن روی اجناس، دوم فروشنده تعریف گزافی از جنس خود نکند، سوم عیب های جنس خود را پنهان نکند، چهارم برای معامله قسم به خداوند متعال نخورد و جنس خود را با قسم به مشتری نفروشد.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: کسی که در دنیا به دنبال مال حلال باشد، در روز قیامت صورتش نورانی می شود، و در قیامت او با احترام و عظمت وارد بهشت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی گفت: امام صادق(ع) به فردی که به امام متعرض می شود که چرا شما کار می کنید، می فرماید من به دنبال روزی حلال می روم تا مستقل باشم و نیازی به کسی نداشته باشم.

وی با بیان اینکه فخر فروشی سبب آلوده کردن مال حلال می شود، تصریح کرد: کسی که هدفش از کسب مال حلال فخر فروشی و غیر خداوند متعال باشد مال حلالش را به حرام آلوده کرده است.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به درآمد های حرام گفت: کسب ربوی از کسب های حرام است و پیامبر اکرم(ص) می فرماید بدترین کسب های کسب ربوی است.

وی در ادامه با اشاره به ضرر های رشوه در جامعه، خاطرنشان کرد: از دیگر کسب های حرام رشوه است و چقدر بد است که مسوولان جامعه در گیر رشوه خواری شوند. جامعه در مساله رشوه آلوده شده است و افرادی هستند که متاسفانه برای هر کاری منافع شخصی خود را می بینند و وظیفه خود را با رشوه انجام می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی با بیان اینکه افرادی شغل خود را با رشوه به دست می آورند گفت: اگر گزینش شغلی که حق عموم بوده، فردی با رشوه و تخلف وارد این شغل شود هم کار او خلاف مقررات و حق الناس است و حقوق او نیز حرام است. 
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha