پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابطحی

حوزه/ در حوزه خواهران استان اصفهان بالغ بر ۵۰۰ استاد توانمند مشغول به تدریس می باشند و بسیاری از آنها را خواهران طلبه تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان پیش از ظهر امروزدر جلسه تکریم و معارفه مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) اظهار کرد:  تا قبل از انقلاب حوزه علمیه خواهران مطرح نبود و به امر امام خمینی(ره) تأسیس و در سال 1375 به دستور مقام معظم رهبری گسترش پیدا کرد.

وی ادامه داد: آیت الله شرعی(ره) اهتمام کرده و بخشی از حوزه را گسترش داد و حجت الاسلام ورالمسلمین جمشیدی آن را ادامه دادند و امروز حوزه های خواهران در کشور جایگاهی پیدا کرده است و ما شاهد یک حرکت خوب و قوی در کشور هستیم و امیدواریم که این حرکت در کشورهای دیگر از جمله عراق، لبنان، سوریه و... که مورد تأکید مراجع است ادامه پیدا کند.

وی در ادامه فرمایبش مقام معظم رهبری را بیان کرد که فرمودند: «پدیده‌ی خواهران طلبه؛ خیلی پدیده‌ی عظیم و مبارکی است. هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیه‌ی خواهران تربیت شوند ... اثرات بسیار عظیمی را در دنیا میگذارد؛ برای انقلاب آبروست»

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان از وجود 500 حوزه علمیه خواهران در کشور خبر داد و گفت: حتی شهرهایی وجود دارد که حوزه علمیه برادران وجود ندارد، ولی حوزه علمیه خواهران با قوت فزاینده ای در آنجا مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی افزود: در حوزه خواهران استان اصفهان بالغ بر 500 استاد توانمند مشغول به تدریس می باشند و  بسیاری از آنها را خواهران طلبه تشکیل می دهند.

وی با اتقدیر از همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای آشنایی طلاب خواهر به زبان‎های زنده دنیا، خاطر نشان کرد: طلاب می توانند با فراگیری زبان دوم زمینه تبلیغی جدیدی برای خود فراهم کرده و مؤثر واقع شوند.

 مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در بخش دیگری از صحبت خود به حدیثی از امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام  اشاره کرد و گفت: «سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ : المُصاحَبَةُ، وَ المُعامَلَةُ، وَالوِلایَةُ، وَ العَزلُ، وَ الغِنى، وَ الفَقرُ» عقل انسان را با شش چیز می‎سنجند، معاشرت، معامله و داد و ستد، مقام و پست، برکناری و عزل شدن از مقام، توانگری  و تهیدستی از مواقفی هستند که عقول افراد را با آن می‎سنجند.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی در بخش پایانی سخنان خود از زحمات هفت ساله خانم عسکری به عنوان مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) تشکر و برای سرکار خانم قاسم پور به عنوان مدیر جدید این مؤسسه آرزوی موفقیت کرد.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha