چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
شیخ علی دعموش

حوزه/ شیخ علی دعموش تاکید کرد: آنچه در سوریه می‌گذرد، انقلاب یا انتفاضه مردمی نیست؛ بلکه پروژه‌ای است که هدف آن تغییر موضع سوریه نسبت به مسئله فلسطین و جنبش‌های مقاومت لبنان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی دعموش نایب رئیس شواری اجرایی حزب الله لبنان در جشن میلاد امیر المؤمنین علی (ع) تاکید کرد: تمام وقایع و رویداد هایی که از شش سال پیش در سوریه در جریان است، ثابت کرد که آنچه در سوریه می گذرد، انقلاب یا انتفاضه مردمی نیست؛ بلکه پروژه ای است که هدف آن تغییر جایگاه سوریه، نقش آن در منطقه، موضع آن نسبت به مسئله فلسطین و جنبش های مقاومت لبنان و فلسطین است.

وی افزود: ما از ابتدا و با آگاهی از حقیقیت آنچه در سوریه و منطقه در جریان است، گفتیم که هدف آن انتقال سوریه از محور مقاومت به محور آمریکایی اسرائیلی، نابودی سوریه و تجزیه آن به نفع اسرائیل است و داعش و النصره و تمام تروریست ها برای تحقق این اهداف به سوریه آمدند. زمانی که ما برای مبارزه با تروریسم تکفیری وارد سوریه شدیم، دیدگاهی مشخص داشتیم؛ چرا که ما می دانسته و می دانیم که پروژه آمریکایی اسرائیلی تکفیری، تنها سوریه را هدف قرار نمی دهد بلکه مقاومت و اطرافیان آن را هدف قرار می دهد و ابزارهای تروریستی که در سوریه به کار گرفته می شود اگر بتواند بر سوریه مسلط شود، دایره تسلط خود را به اطراف تا لبنان گسترش خواهد داد؛ لذا اگر ما در سوریه با تروریست ها نجنگیم، مجبور خواهیم شد که در قلب لبنان و در شهرها، روستا ها و خانه هایمان با آن ها مبارزه کنیم.

شیخ دعموش تاکید کرد: برخی کشورها، دستگاه هایی اطلاعاتی و سازمان ها از حادثه "خان شیخون" که شهروندان هدف سلاح های شیمیایی قرار گرفتند به عنوان بهانه ای برای تجاوز به سوریه و دخالت مستقیم در سوریه سود جست و همین کشورها و سازمان ها همچنان برای به کار گیری سلاح شیمیایی در جهت حمله به دمشق و تجاوز به حاکمیت سوریه و ملت آن، برنامه ریزی می کند.

* تجاوز آمریکا به سوریه مکمل داعش و النصره است

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله ادامه داد: تجاوز آمریکا به سوریه در واقع تجاوزی تروریستی و مکمل تروریسمی است که داعش و النصره علیه سوریه بکار می گیرند و تلاشی است ناموفق برای بالا بردن روحیه گروهک های تروریستی بعد از پیروزی هایی که ارتش سوریه و هم پیمانان آن در حلب، الشمال، جوبر و حماه به دست آوردند.

وی ادامه داد: تمام تهدید ها و تجاوز آمریکا ما را از تداوم و تکمیل جنگ علیه تروریسم در سوریه و حمایت از ارتش و ملت سوریه باز نخواهد داشت. ما این جنگ را در کنار هم پیمانان خود تا نابودی تروریسم و گروهک های تروریستی و پاکسازی تمامی اراضی سوریه به این جنگ ادامه خواهیم داد تا امنیت سوریه و لبنان تامین شود و ملت های منطقه در صلح زندگی کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha