شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید عبداللطیف فضل الله

حوزه/ سید فضل الله گفت: سخنان برخی گروه ها ما را به یاد جنگ داخلی ۴۲ سال پیش می اندازد؛ جنگی که باید از آن درس بیاموزیم و تلاش کنیم بار دیگر در کشور ما تکرار نشود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی عبداللطیف فضل الله رئیس نشست فکر عاملی لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد "الکبیر" منطقه عیثانا در مورد وحدت در لبنان اظهار نگرانی کرد و افزود: این روزها سخنان طایفه ای نفرت محور و فتنه انگیز افزایش یافته گویی به 40 سال پیش بازگشته ایم، زیرا این سخنان ما را به یاد جنگ داخلی 42 سال پیش می اندازد؛ جنگی که باید از آن درس بیاموزیم و تلاش کنیم بار دیگر در کشور ما تکرار نشود.

وی افزود: متشنج کردن فضای جامعه و استفاده از اهرم فشار علیه رقبا برای رسیدن به اهداف سیاسی موجب ایجاد واکنش در گروه مقابل می شود و این مساله ثبات و امنیت کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.

رئیس نشست فکر عامل خاطر نشان کرد: راه حل مشکلات کشور در فعال ساختن گفتگوی فراگیر ملی و حاکمیت زبان عقل و منطق و منتقل کردن اختلافات از فضای جامعه به درون مؤسسات و عمل به قانون اساسی می باشد و قانون اساسی حقوق تمام طوایف را محترم می شمارد.

وی در مورد قانون انتخابات جدید در لبنان نیز گفت: اگر نیت ها خالص شود و به ملاک های ملی به امور نگاه کنیم و دست از نگرش یک جانبه و طایفه ای بردایم، دست یابی به این قانون، امری آسان است.

سید فضل الله تاکید کرد وظایف دولت فقط در اجرای انتخابات در موعد مقرر آن و تصویب قانون انتخابات عادلانه خلاصه نمی شود، بلکه دولت باید به تعهدات خود در زمینه توسعه متوازن و بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی و ایجاد فرصت های شغلی و کنترل تورم و بهداشت عمومی و امکانات درمانی برای تمام مردم لبنان عمل کند و اینها مسائلی است که تا کنون در کشور محقق نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha