پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مرتضی قربانی معاون آموزش حوزه های علیه استان آذربایجان شرقی

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از پذیرش ۳۵۰ طلبه جدید در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مدارس علمیه این استان خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه در این استان همزمان با سراسر کشور ابراز داشت: این آزمون با حضور هزار و 427 نفر در حوزه های امتحانی بناب و تبریز برگزار شد که نتیجه این آزمون در پایان اردیبهشت ماه امسال اعلام و 350 نفر پذیرش خواهند شد.

وی افزود: تعداد متقاضیان ورود به حوزه های علمیه در استان آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما ظرفیت ورودی کاهش پیدا کرده است که پذیرفته شدگان نهایی در 20 مدرسه علمیه استان تحصیل خواهند کرد.

معاون آموزش حوزه  علمیه استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهرهای تبریز، مرند، مراغه، ملکان و آذرشهر دارای مدرسه علمیه هستند که چند مدرسه علمیه دیگر در شهرهای تبریز و هادیشهر در حال احداث هستند که با افتتاح آن در سال آینده، موجب افزایش ظرفیت خواهد شد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به تعداد طلبه های در حال تحصیل در این استان تاکید کرد: سه هزار طلبه در مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی در حال تحصیل هستند که حدود 600 نفر در سطح 2 و مابقی در سطح یک تحصیل می کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha