پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ همایش ملی حوزه انقلابی در مدرسه عالی دارالشفاء قم

حوزه/ استاد حوزه علمیه بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در بین طلاب به شکل مستمر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین فقیهی پیش از ظهر امروز در همایش حوزه انقلابی در مدرسه عالی درالشفا گفت: انقلابی ماندن یک توان روحی و ذهنی و معنوی است که زندگی جامعه اسلامی را حیات و زندگی می دهد.

وی افزود: اسلام یک دین جامع است؛ اسلام تنها رابطه فرد با خدا را تنظیم نمی کند؛ بلکه علاوه بر آن رابطه انسان با جامعه و نظام هستی و خود، بر اساس محورهایی که مرحوم شهید صدر بیان کرده اند، تنظیم می کند.

استاد حوزه بیان کرد: اسلام هیچگاه از سیاست جدا نیست، ولی در برخی از مراکز و برخی دانشگاه ها مشاهده کرده ام که دست هایی در کار است که بیان کنند که دین باید از سیاست جدا پنداشته شود ؛اگر این اتفاق در حوزه نیز تکرار شود در هیچ جا نمی توان آن را کنترل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی اظهارکرد: رسالت های حوزه مبتنی بر این است که این دید جامعه را به اسلام داشته باشیم؛ از دیگر سوی حوزه باید نیاز سنجی جدی نسبت به نظام اسلامی داشته باشد؛ حوزه ما در 50 و یا صد سال آینده چه کارهایی باید انجام دهد که پاسخگوی نیازهای نظام باشد؛ بخش نیازسنجی حوزه این حرکت را آغازکرده است.

وی گفت: پرورش فقهای جامع الشرایط برای رهبری جامعه، کادرسازی برای بدنه نظام اسلامی، معرفی اسلام ناب محمدی به سراسر جهان و همچنین رشد صعودی علمی در حوزه و زمینه سازی برای احیای کرامت مردم و جذب حداکثری و توجه به وجود دشمن برای انقلاب اسلامی و پرورش روحیه استکبار ستیزی طلاب و پرورش روحیه امربه معروف ونهی از منکر، تفقه در دین و حل مشکلات کشور و جهان اسلام و پرورش روحیه جهادی در طلاب از جمله وظایف حوزه است.

استاد حوزه بیان کرد: آموزش جهت گیری های انقلاب اسلامی در حوزه، آموزش قانون اساسی در حوزه، ارتقای بینش طلاب در مسایل ملی و جهانی و آگاه سازی طلاب ازفتنه های جدید ودایر کردن رشته های موثر در پرورش روحیه انقلابی طلاب از جمله راهکارهایی است که در این زمینه وجود دارد ؛امام و رهبری بیان کردند که انجام اقدمات برای پایداری انقلاب اسلامی از رسالت های مهم حوزه های علمیه به شمار می آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha