جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد حسین انصاریان

حوزه/ در حاشیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از ویژه نامه نکوداشت استاد حاج شیخ حسین انصاریان با عنوان « آشنای نا آشنا » منتشر شده در نشریه تخصصی رایحه، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی دارالعرفان، در حاشیه برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران  ویژه ‌نامه نکوداشت و تجلیل از بیش از نیم قرن تلاش قرآنی و علمی استاد حاج شیخ حسین انصاریان که به همت مرکز فعالیت های قرآنی کشور  تحت عنوان " آشنای نا آشنا " تهیه شده است، رونمایی شد.

سردبیر نشریه رایحه در این باره گفت: علت نام گذاری این شماره از مجله با عنوان آشنای نا آشنا را به جهت نام آشنا بودن استاد انصاریان در زمینه تبلیغ و ناآشنا بودن و عدم اطلاع برخی نسبت به فعالیت های مختلف قرآنی و علمی ایشان از جمله تألیفات در موضوعات متنوع علوم اسلامی و ترجمه و تفسیر قرآن کریم و تحقیق و تدریس در حوزه علمیه عنوان کرد.

حمید رضا یونسی افزود: این مجموعه بر آن شد تا با انتشار این شماره از رایحه علاوه بر تجلیل از این قرآن پژوه ارجمند و استاد فرزانه در علوم حوزوی در راستای رفع مهجوریت از ساحت قرآن و چهره های قرآنی، اقدام کند.

وی ادامه داد: از جمله مواردی که در این شماره از نشریه رایحه در راستای تبیین شخصیت برجسته قرآنی و علمی استاد حسین انصاریان تدوین شده است، می‌ توان به  بررسی کارشناسان پیرامون  آثار و تالیفات استاد از جمله تفسیر حکیم ، ترجمه قرآن ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، اصول کافی ،شرح و تفسیر صحیفه سجادیه و مصباح الشریعه " عرفان اسلامی" و بررسی آثار حضور استاد در عرصه بین الملل، بررسی سبک و سیره فردی و خانوادگی و ادوار مختلف تحصیل و تدریس و تبلیغ و موضوعات متنوع دیگر اشاره نمود.

همچنین خوانندگان  نشریه شماره ۱۲۸ رایحه با  دقت‌های عمیق فقهی در تفسیر آیات الاحکام و طرح عرفان نظری بر مبانی اندیشه اهل بیت(ع) توسط استاد حسین انصاریان و نیز خاطرات شیرین و آرزوهای برآورده نشده استاد آشنا خواهند شد.

در این شماره از نشریه علاوه بر گفت‌ و گو با  استاد انصاریان، با شخصیت‌های همچون آیت و حجج اسلام والمسلمین، حسینی بوشهری،  علوی بروجردی، ابن الرضا،  محمدجواد فاضل لنکرانی،  مبلغی، دکتر احمد احمدی، نیازی، علوی تهرانی، فلاح زاده و ... در مورد وجوه مختلف شخصیت علمی و برجسته ایشان گفت‌ وگو شده است.

انتهای پیام    313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha