جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اختتامیه جشنواره ورزشی حوزه های علمیه

حوزه/ با تجلیل از برگزیدگان، آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت الله حائری شیرازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  والمسلمین محمدسعیدی شامگاه یکشنبه در جمع ورزشکاران و خانواده های ایشان که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه گرد هم آمده بودند، اظهارداشت: در این المپیاد دو هزار طلبه در دوازده رشته و به با یکدیگر به رقابت پرداختند که در نهایت از میان 120 نفری که حائز رتبه شدند، امروز شاهد تجلیل از قریب به 30 نفر خواهیم بود.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به این که ضرورت و اصل ورزش و سلامت جسم بر هیچ انسان عاقلی پوشیده نیست، ابراز داشت: هدف از برگزاری این المپیاد را ایجاد نشاط و رغبت معنوی در میان طلاب است.

وی با تأکید بر سفارش اسلام بر ورزش، تصریح کرد: افتخار اسلام و مکتب توحید آن است که اسلام بیشترین ارزش و اهمیت را به سلامت جسم و همچنین روح و روان داده است که این مساله در هیچ دینی به چشم نمی خورد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قم خاطرنشان شد: تمام بزرگان کشور و حوزه بر ضرورت برگزاری این المپیاد این تاکید داشته‌اند تا حوزویان همزمان با پرورش روح و علوم قرآن و اهل بیت(ع) به پرورش جسم نیز بپردازند.

حجت الاسلام  والمسلمین سعیدی اظهار داشـت: حق بدن بر انسان آن است که انسان همواره باید در مسیری حرکت کند که جسمش سالم باشد و یکی از راه‌هایی که به سالم ماندن بدن کمک می‌کند، اصل مهم ورزش است.

وی ورزشکار را بهترین الگو برای جامعه معرفی و تصریح کرد: انسانی که به همراه پرورش فکر و روح به پرورش جسم خود نیز می‌پردازد، قطعا کسی خواهد بود که می تواند به عنوان بهترین الگو برای جامعه مطرح باشد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قم در ادامه گفت: خطاب اسلام نسبت به مساله ورزش، به کل مردم و جامعه است؛ به همین دلیل همه افراد اعم از زنان، مردان، دختران و پسران را شامل می‌شود و اختصاص به قشر خاصی ندارد.

وی افزود: تاکید اسلام بر ورزشی است که مفرح و سالم باشد و امکان رقابت برای همگان را فراهم کند، از این رو هدفمند بودن ورزش و به کارگیری آن در مسیر دفاع از ارزش‌های دین و اسلام از دیگر نکاتی که است که اسلام روی ورزش مطلوب تاکید داشته است.

لازم به ذکر است:سومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی  حوزه علمیه  قم در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha