جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله  حائری شیرازی

حوزه/ استاد حوزه نخستین شاخصه یک مبّلغ دینی در زمان حاضر، عالِم به زمان بودن است، گفت: امروز فضای مجازی و اینترنت اهمیت دارد، بنابراین یک طلبه و روحانی باید متخصص دراین عرصه ها باشد و با ابزار های نوین به ترویج اسلام بپردازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، صبح امروز  در دومین گردهمایی بانوان مبلغه استان اصفهان، در تالار اهل بیت(ع)، سخنان خود را با اشاره به این حدیث «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس»،  اظهار کرد: عالمی که زمان شناس باشد و از راز ها و حیله ها و راه کارهای ظالمان و ستمگران و جهانخواران و ستمگران، آگاه باشد، در دام ها گرفتار نمی شود.

وی با بیان اینکه نخستین شاخصه یک مبلغ دینی در زمان حاضر، عالِم به زمان بودن است، گفت: امروز فضای مجازی و اینترنت اهمیت دارد، بنابراین یک طلبه و روحانی باید متخصص دراین عرصه ها باشد و با ابزار های نوین به ترویج اسلام بپردازد.

استاد حوزه تصریح کرد: طلبه باید با قصد قربت در راه تحصیل علوم اسلامی و مسیر طلبگی اش، توفیقات الهی را کسب کند، امروز جبهه استکباری و ابرقدرت ها با تمام توان خود درصدد براندازی  فرهنگ دینی هستند.

آیت الله حائری شیرازی ادامه داد: مومنین و مومنات باید شب و روز تلاش کنند، روزنامه و رسانه داشته باشند، کتاب های لازم را تالیف کنند و با دقت با ابزار روز در راستای آگاهی بخشی و هدایت جوامع بکوشند.

آیت الله حائری شیرازی افزود: قطع به یقین در آینده نزدیک اروپا نیازمند مبلغین شیعه و مکتب اهل بیت(ع) خواهد بود  و چه کسانی بهتر از خواهران طلبه ای  که در راستای تحصیل علوم اسلامی مجدانه تلاش کرده اند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت های امروز خواهران طلبه  این است  که کتاب های دیگر ادیان و مکتب های جهان و علوم انسانی غربی را دقیق مطالعه کنند، گفت:  این امر  باعث می شود طلاب با قوت پاسخ شبهات را بدهند.

استاد حوزه با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن، ابراز داشت: در جنگ نظامی دشمن به دنبال نسل کشی است، اما در جنگ فرهنگی دشمن اعتقادات و فرهنگ را نابود می کند.

وی با اشاره به این که در غرب با زنان ابزاری برخورد می شود، بیان کرد: خود کم بینی در زنان یک آفت است و اسلام با این موضوع به شدت مخالف است، لذا خواهران طلبه  نباید خود را کم دیده  و دچار خود کم بینی شوند.

آیت الله حائری شیرازی با تاکید بر اینکه ما هر چه داریم از اسوه برتری هچون بانوی دو عالم، حضرت زهرا(س) داریم، گفت: اقداماتی که آن حضرت چون وصیت کردن مخفی بودن قبر مطهرشان و خطبه خوانی  کردند، اسلام را زنده نگه داشت، بنابراین زنان باید با الگو قرار دادن حضرت زهرا(س) در راستای اعتلای فرهنگ دینی تلاش کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha