سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام شهریار

حوزه/ کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار(تخصصی مهدویت) مسجد دارالسلام تبریز یکی از کانون های فعال فرهنگی مذهبی استان آذربایجان شرقی به شمار می رود که با مدیریت یک روحانی و فعال فرهنگی، جنبشی را در نوع فعالیت های کانونی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار مسجد دارالسلام تبریز، اوایل سال ۱۳۸۸ موفق به دریافت مجوز و انجام فعالیت های فرهنگی، هنری، قرآنی، مذهبی و ورزشی از دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شد و در اوایل سال ۱۳۸۹ نیز فعالیت خود را به عنوان کانون تخصصی مهدویت آغاز کرد و هم اکنون نیز میزبان حضور جوانان و نوجوانان است.

یکی از کانون های فعال استان آذربایجان شرقی که یکی از ویژگی های آن، هدفمندی فعالیت های آن است به این صورت که اعضای کانون براساس تخصص و حتی سن در قالب گروه های دوستی و کاری تقسیم بندی شده و اقدام به پژوهش و تحقیق کرده و تولیدات فرهنگی خود را در پورتال تخصصی مهدویت(صدق) عرضه می کنند.

تشکیل گروه های دوستی و کاری

حجت الاسلام شهریار اسدالهی، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار(تخصصی مهدویت) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با تشریح فعالیت های این کانون تصریح می کند: ۸۰ نفر از خواهران، در این کانون جذب شدند که این تعداد، در قالب گروه های دوستی و کاری تقسیم بندی شدند.

وی می افزاید: گروه دوستی براساس سن اعضا و گروه کاری نیز جهت فعالیت براساس تخصص افراد در پورتال تخصصی مهدویت تشکیل شده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار خاطرنشان می کند: هشت گروه دوستی تشکیل شده و با عناوین القاب حضرت زهرا(س) نامگذاری شدند.

حجت الاسلام اسدالهی همچنین پرسنلی، روابط عمومی، خانواده، زبان دوم، طراحی، مونتاژ، پاورپوینت، نویسندگی، برنامه نویسی، مکتب خانه و میکس را از زیرگروه های گروه کاری برشمرده که اعضای کانون براساس تخصص در این زیرگروه ها فعالیت می کنند.

وی تاکید می کند: آموزش های فنی نیز به اعضای گروه های کاری ارائه می شود که محصول تلاش آنها بر روی پورتال تخصصی مهدویت(صدق) بارگذاری می شود.

 مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار با بیان اینکه یک کارگروه تحقیقاتی نیز در این کانون راه اندازی شده است، عنوان می کند: زیرگروه های پرسمان، بزرگان، پیامک مهدوی، آیات مهدوی، شهدا، شعر و احادیث مهدوی در قالب این کارگروه تشکیل شده که در مناسبت های مختلف هر زیرگروه محتوایی را با موضوع مناسبت پیش رو با امام زمان(عج) تهیه می کنند.

حجت الاسلام اسدالهی ادامه می دهد: محتوای تهیه شده به همت کارگروه تحقیقاتی به صورت ویژه نامه در مناسبت های مختلف منتشر و بر روی پورتال تخصصی مهدویت قرار می گیرد.

راه اندازی پورتال تخصصی مهدویت

حجت الاسلام  اسدالهی، با اشاره به راه اندازی اولن پورتال تخصصی مهدویت در شمالغرب کشور عنوان می کند: این پورتال با عنوان «صدق» شامل روانشناسی و راهکارهای مدیریت خانواده، روش های آموزش دین به کودکان، تربیت فرزند قبل از تولد و پس از تولد، آسیب های پیش روی خانواده ها و ... است و علاقمندان می توانند برای مطالعه این بخش به نشانی www.sedgh.ir مراجعه کنند.

وی می افزاید: «صدق» مکانی مجازی برای درج مطالب و محتواهایی چون فیلم، تصویر، مقالات و ارائه فایل های صوتی با موضوع مهدویت است.

حجت الاسلام اسداللهی با اشاره به بخش های اولین پورتال تخصصی مهدویت شمالغرب کشور می گوید: این پورتال هم اکنون به زبان های فارسی و انگلیسی فعالیت می کند که زبان های ترکی آذربایجان و ترکی استانبول نیز در آینده نزدیک فعال می شود.

وی با اشاره به چندرسانه ای بودن این پورتال ادامه می دهد: فیلم، تصویر، صوت و متن در این فضا برنامه ریزی شده و در تمام این زمینه ها نیروهای حرفه ای آموزش دیده فعالیت دارند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار تبریز می گوید: پورتال تخصصی مهدویت شمالغرب کشور در بخش های تفریح گاه، فیلم گاه، قلمستان، مکتب خانه، کودکستان، اخبار کانون و مهدویت شمال غرب کشور فعالیت می کند.

وی عنوان می کند: از دیگر بخش های این پورتال که می توان به آن اشاره کرد بخش رنگانگ است که مباحث مربوط به مناسبت های ملی و مذهبی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

این فعال مهدوی همچنین توليد انيميشن زيارت آل ياسين، تشکیل گروه‌ های تحقیقاتی پیرامون اماکن مذهبی و شخصیت ‌های شهیر این استان و انجام فعالیت‌ های پژوهشی با موضوع مهدویت را بخشی از فعالیت‌ های این کانون برمی شمارد.

تولید نرم افزارهای فرهنگی مذهبی

حجت الاسلام شهریار اسدالهی همچنین از تولید نرم افزارهای فرهنگی مذهبی در این کانون خبر می دهد و عنوان می کند: به عنوان مثال نرم افزار «تمثیلات مهدوی» برای نصب در سیستم عامل های جاوا و اندروید، به همت کانون وارثان انتظار تبریز (تخصصی مهدویت) تولید شده است.

مسئول کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار تبریز می افزاید: این نرم افزار دارای مجموعه ‌ای از احادیث دربرگیرنده‌ تمثیلات و مصادیق مهدوی است که در حوزه مهدویت کاربرد دارند و در فهم روایات و احادیث مهدوی پرکاربرد خواهند بود.

حجت الاسلام اسدالهی تصریح می کند: این نرم افزار قابلیت جستجو در تمام بخش ها، امکان انتخاب و ارسال قسمتی از متن به عنوان پیامک و امکان تغییر نوع و اندازه خط را دارا می باشد.

مسئول کانون فرهنگی وارثان انتظار خاطر نشان می کند: امکان یادداشت برداری از متون و احادیث نیز از قابلیت های بالقوه این نرم افزار است و این محصول برای سیستم عامل های جاوا و اندروید عرضه می شود.

جلسات چشمه سار معرفت در کانون وارثان انتظار

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار در ادامه از اجرای سلسله نشست های «چشمه سار معرفت» در این کانون خبر می دهد، نشستی که به گفته مدیر مسئول کانون، جای برای سوزن انداختن نیست و حتی طبقه دوم مسجد نیز مملو از جمعیت می شود، البته این جلسه نیز ویژه خواهران است.

وی می گوید: طرح چشمه سار معرفت هر هفته روزهای جمعه ویژه خواهران در کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار برگزار می شود.

حجت الاسلام اسدالهی تاکید می کند: این طرح با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در مسجد دارالسلام برگزار می شود و در هر جلسه یک موضوع مورد بحث قرار می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha