دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمدزاده

حوزه/ رئیس مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت گفت: مهمترین و سرآمدترین لقب امام هفتم شیعیان"کاظم" است، یعنی ایشان در تعاملات خود با سایر مردم خشم و عصبانیت خود را فرو می بردند و هرگز از مدار صحیح و رفتار حسنه خارج نمی شدند،این الگو امروز باید سرلوحه مسلمانان در اقصی نقاط عالم باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر محمد زاده همزمان با ایام شهادت امام هفتم شیعیان، در جمع مسلمانان حاضر در مرکز اسلامی آخن آلمان اظهارداشت: ائمه اطهار علیه السلام هر یک به القاب و ویژگی هایی معروف هستند که علاوه بر عصمت و طهارتی که دارند در میان پیروان خود مشهور می باشند همانطور که مهمترین و سرآمدترین لقب امام موسی بن جعفر(ع)"کاظم" است .

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: لقب کاظم بدین معناست که ایشان در تعاملات خود با سایر مردم خشم و عصبانیت خود را فرو می بردند و هرگز از مدار صحیح و رفتار حسنه خارج نمی شدند. این الگو امروز باید سرلوحه مسلمانان در اقصی نقاط عالم باشد تا در کنار سایر پیروان ادیان به طور مسالمت آمیز زندگی کنند و هرگز در مشکلات و سختی ها رفتار ناصحیح از خود بروز ندهند.

برپایه این گزارش به نقل از روابط عمومی مرکز بین المللی توسعه، صلح، فرهنگ و عقلانیت، حجت الاسلام و المسلمین محمدزاده افزود: از منظر امام کاظم(ع) برای بشریت دو حجت و راهنما و دلیل وجود دارد. یکی" انبیا و امامان" و دیگری گوهر عرشی و قدسی "عقل" است.این امام همام در این باره فرمود: " ان لله علی الناس حجتین حجه ظاهره و حجه باطنه و اما الحجه الظاهره فالانبیا و الرسل و الحجه الباطنه فالعقول" بر اساس این روایت شریف همه ما مکلفیم از نعمت بزرگ عقل استفاده کنیم و در شناخت حقایق عالم از این گوهر عرشی بهترین بهره ها را ببریم.

مبلغ بین المللی حوزه علمیه در تبیین تفاوت عقل از منظر آموزه های اسلامی و عقل از منظر مکاتب مادی اظهارداشت: عقل اسلامی، عقلی است که در دامن شریعت پرورش یافته است یعنی هرگز این عقل نمی تواند حکمی بدهد که مخالف شریعت باشد و از هوی و هوس پیروی نمی کند. لکن عقل در مکاتب مادی هیچ نگاهی به شریعت ندارد و افسار گسیخته به صدور حکم می پردازد که چه بسا این عقل به ظلم در حق انسانها منجر می شود.

 لازم به ذکر است، امشب نیز مرکز اسلامی شهر آخن میزبان مسلمانان به منظور برپایی جشن عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) با حضور و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر محمدزاده خواهد بود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha