جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 414258
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
حمله با کوکتل مولوتوف به مسجدی در آلمان

حوزه/ ۵ کوکتل مولوتوف پرتاب شده به داخل مسجد سلطان ایوب در آلمان، ۴ مورد به ساختمان این مرکز اسلامی برخورد کرده و منجر به آغاز آتش سوزی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، پنج فرد ناشناس اواخر روز پنج شنبه اقدام به پرتاب کوکتل مولوتوف به داخل مسجدی در  شهر «وایل آن در راین» واقع در ایالت بادن-وورتمبرگ در کشور آلمان کردند.
به گفته مقامات از 5 کوکتل مولوتوف پرتاب شده به داخل مسجد ایوب، 4 مورد به ساختمان این مرکز اسلامی برخورد کرده و منجر به آغاز آتش سوزی شد. با این حال بارش باران و عدم نفوذ بعضی از بطری‌ها به داخل پنجره مانع از انفجار و بروز یک حریق بزرگ شده، و پلیس نیز تحقیقاتی در این زمینه آغاز کرده است.
کاسکان رئیس انجمن مسجد به خبرنگاران گفت: ساختمان خارجی مسجد در این حمله آسیب دیده و این حادثه توسط دوربین‌های امینتی نیز ضبط شده است. ما زمانی از بروز این حادثه مطلع شدیم که برای برگزاری نماز صبح جمعه به مسجد آمدیم.
وی افزود: ما قبلا هم شاهد حملاتی از جانب آنان در مساجد ترکی در آلمان بوده‌ایم. با این حال احتمال دارد این حملات نژادپرستی و اسلام‌هراسی نیز بوده باشند.
در همین راستا مصطفی ینروگولو، از فعالان سیاسی و اجتماعی طی بیانیه‌ای نوشت: دولت آلمان باید اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای مبارزه با حملات به اماکن مذهبی و عبادتگاه‌ها در نظر بگیرد.
وی همچنین با اشاره به اینکه این ششمین حمله تروریستی علیه مساجد در آلمان در سه ماه نخست سال 2017 بوده گفت: مبارزه با اسلام‌هراسی در آلمان باید جدی‌تر دنبال شود.
اسلام‌هراسی در سال‌های اخیر در آلمان رو به افزایش بوده است، رسانه‌ها و سیاستمداران نیز از حضور پناهندگان کشورهای اسلامی به عنوان بهانه‌ای برای اسلام‌ستیزی استفادهکرده و جو نفرت محوری را در فضای سیاسی و اجتماعی این کشور به راه انداخته‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha