جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلمانان کانادا صدای اسلام‌هراسی را منتشر کردند

حوزه/تشکل اسلامی که خط تلفن اسلام‌هراسی در استان آلبرتا را اداره می‌کنند، تماس‌های تلفنی اسلام‌هراسانه‌ای را که در ماه‌های اخیر از سوی اسلام‌ستیزان دریافت کرده بودند، منتشر ساختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، یک تشکل اسلامی که خط تلفن اضطراری اسلام‌هراسی در استان آلبرتا در کانادا راه اندازی کرده بودند، روز گذشته تماس‌های تلفنی اسلام‌هراسانه‌ای را که در ماه‌های اخیر از عده‌ای اسلام‌ستیز دریافت کرده بودند، منتشر ساختند.
شورای امور مردمی مسلمانان کانادا با انتشار این تماس‌ها گفته است که امیدوار است مردم با شنیدن صدای اسلام‌هراسان، بعضی پیش‌داوری‌ها را درباره مسلمانان کنار بگذارند و باور کنند که اسلام‌هراسی حقیقی است.
خط تلفن اسلام‌هراسی در کانادا در آوریل 2016، به عنوان شیوه‌ای برای مبارزه با اسلام‌هراسی راه اندازی شد، با این حال عده‌ای از اسلام‌هراسان از این فرصت استفاده کرده و پیغام‌های تهدید‌آمیز و نفرت‌انگیز برای آنان گذاشته بودند.
اورنگ زیب قریشی معاون دبیر ارتباطات «شورای امور مردمی مسلمانان کانادا» گفت: بیش از 400 تماس تلفنی حقیقی در طی یک سال گذشته دریافت کرده‌ایم. به علاوه 15 تماس نفرت انگیز و پیغام ضداسلامی نیز داشته‌ایم که از سوی اسلام‌هراس‌ها بوده است.
مردم غرب صدای اسلام‌هراسی را بشوند
قریشی با اشاره به حادثه تیراندازی در مسجد کبک که 29 ژانویه اتفاق افتاد و منجر به شهادت 6 نمازگزار مسلمان شد گفت: این تماس‌ها بسیار دلسردکننده هستند. عده زیادی از مردم تصور می‌کنند که اسلام‌هراسی وجود ندارد و مسلمانان از این طریق به دنبال مظلوم‌نمایی هستند. ما این تماس‌ها را منتشر کردیم تا مردم بدانند اسلام‌هراسی چقدر عمق دارد و حقیقی است. ما می‌خواستیم مردم غرب صدای اسلام‌هراسی را بشنوند. 
وی افزود: در خبرها ارتکاب جرایم را پس از وقوع آن‌ها می‌شنوید و به نوعی از آن دور هستید. اما این تماس‌های تلفنی متفاوت هستند و شما می‌توانید صدای نفرت را بشنوید و آن را احساس کنید. 
قریشی در ادامه با مفید خواندن خط تلفن اسلام هراسی نیز گفت: مردم با ما تماس می‌گیرند تا حوادث اسلام‌هراسی و تبعیض را گزارش دهند. آن‌ها از ما می‌خواهند شیوه برخورد با اسلام‌هراسی را به آن‌ها نشان دهیم. اینکه آیا با پلیس تماس بگیرند یا مشاوره قانونی طلب کنند یا خیر. به شخصه می‌گویم که این خط تلفن تاکنون مفید عمل کرده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha