پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره فیلم مبارزه با اسلام هراسی از امروز در آمریکا آغاز شد

حوزه/ جشنواره فیلم‌ «پایداری هنر هفتم» با هدف مبارزه با اسلام‌هراسی از امروز آغاز شده و نخستین فیلم‌های این جشنواره قرار است در سالن سینمای «تئاتر هنر» در شهر شمپین نمایش داده می‌شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از news-gazette، جشنواره فیلم‌ مبارزه با اسلام‌هراسی از امروز آغاز شده و نخستین فیلم‌های این جشنواره قرار است  در سالن سینمای «تئاتر هنر» در شهر شمپین واقع در ایالت ایلینوی در آمریکا نمایش داده می‌شوند. این سری فیلم‌ها با عنوان «پایداری هنر هفتم» به هدف مبارزه با اسلام‌هراسی و نژادپرستی، همچنین اعتراض به دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا در منع ورود مسلمانان به این کشور به نمایش گذاشته خواهند شد.
به علاوه بیش از 50 سینما، موزه هنری و کتابخانه نیز در این طرح مشارکت خواهند داشت. آثار هنری و فیلم‌های سینمایی، در روزهای سه شنبه هر هفته در ساعت 7 بعد از ظهر به مدت یک ماه نمایش داده می‌شوند. تمامی فیلم‌ها کارگردانان زن داشته و درباره مسلمانان خاورمیانه ساخته شده‌اند.
از جمله این فیلم‌ها می‌توان به فیلم سینمایی «قاهره در یک نفس» از مصر اشاره کرد. این فیلم برنده جایزه، محصول مشترک ایالات متحده و مصر می‌باشد و درباره اعتقادات مذهبی پیرامون اذان ساخته شده است. این فیلم قصد داشته زندگی مسلمانان را به شیوه‌ای متفاوت از دیدگاهی که در غرب وجود دارد به نمایش درآورد و در 6 ماه گذشته در جشنواره‌های متعددی به نمایش گذاشته شده و جوایزی دریافت است.
یکی از دیگر فیلم‌ها، فیلم مستند «سونیتا» ساخته رخساره قائم‌مقامی از ایران است که در سال 2015 برنده جایزه هیات داوران جشنواره ساندنس شد. این فیلم زندگی یک دختر افغان و پناهنده را در ایران نشان می‌دهد.
دو فیلم «خانه توت» و «الکرامه دیوار ندارد.» نیز از سارا اسحاق، کارگردان یمنی- اسکاتلندی به نمایش گذاشته خواهند شد. این دو فیلم وضعیت کشور یمن را در بهار عرب به نمایش می‌گذارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha