پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله سبحانی

حوزه/حضرت آیت الله سبحانی گفتند: نباید گمان کرد که ما گناهانی را انجام می دهیم اما همچنان مومن و مسلمان نیز هستیم بلکه طبق آیه ۱۰سوره مبارکه روم، استمرار در گناهان کبیره باعث می شود که کم کم انسان خدای متعال و روز قیامت را منکر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سبحانی امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به اهمیت تقوا و پرهیز از ارتکاب گناهان گفتند: خدای متعال درسوره مبارکه روم آیه ۱۰ "ثُمَّ کانَ عاقِبَةَ الَّذینَ أَساءُوا السّوأیٰ أَن کَذَّبوا بِآیاتِ اللَّهِ وَکانوا بِها یَستَهزِئونَ؛"  تاکید کرده اند، اگر انسان مرتکب گناهان زیادی شود، ممکن است این معاصی  انسان را به کفر بکشاند. حضرت زینب(س) نیز این آیه را در مجلس ابن زیاد قرائت کردند.

این مرجع تقلید بیان داشتند:  بدی هایی همانند قمار و کارهای زشت دیگر سبب می شود که گاهی انسان از مادی گری عملی به مادی گری اعتقادی برسد و دچار گمراهی شود.

معظم له افزودند: نباید گمان کرد، ما گناهانی را انجام می دهیم، اما همچنان مومن و مسلمان نیز هستیم، بلکه طبق این آیه شریفه استمرار در گناهان کبیره باعث می شود که کم کم انسان خدای متعال و روز قیامت را منکر شود.

حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به سرنوشت متفاوت دو نفر از کسانی که در واقعه عاشورا شرکت داشتند گفتند: حضرت سیدالشهدا(ع)  به حربن یزید ریاحی و هم به شبث بن ربعی، فرمودند، شما برای من نامه نوشتید و مرا به کوفه دعوت کردید؛ اما فقط جناب حر متوجه  و عاقبت به خیر شدند.؟!

ایشان در پایان خاطر نشان ساختند: همه ما باید از خدای متعال بخواهیم که ما را عاقبت بخیر کند و لازمه این کار نیز این است که از ارتکاب گناهان صغیره و کبیره بپرهیزیم. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha