جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مختاری- رئیس دانشگاه مذاهب در جمع فرهنگیان کردستان

حوزه/ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در جمع فرهنگیان کردستان گفت: امروز فرهنگ غرب گمشده‌هایی دارد که به اذعان خودشان آنها را در اسلام و قرآن می‌یابند، چون اسلام به دنیا و آخرت در یک سطح بها می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری، در جمع فرهنگیان، مدیران مدارس، معاونین و مربیان پروشی استان کردستان، در سالن اجتماعات کانون فرهنگی، تربیتی شهید مطهری سنندج طی سخنانی با اشاره به رسالت های مجمع تقریب مذاهب در راستای وحدت امت اسلامی، به معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی و برنامه های جدید در مسیر تحول و توسعه آن پرداخت.

وی با بیان این مطلب که سعادت دنیا و آخرت در گرو عمل به آموزه های وحیانی قرآن کریم است، گفت: عامل بدبختی و مشکلات ما نیز دوری از این آموزه‌های وحیانی و سعادت بخش است، زیرا کلید همه مشکلات بشر در قرآن کریم است، بنابراین اگر قرآن ملاک تربیت نسل جوان باشد سعادتمند می شوند، چرا که می‌تواند نیاز انسان را در همه زمینه ها برآورده کند.

مراجعه غربی ها به قرآن

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: امروز فرهنگ غرب گمشده‌هایی دارد که به اذعان خودشان آنها را در اسلام و قرآن می‌یابند، چون اسلام به دنیا و آخرت در یک سطح بها می‌دهد، اما امروز همین غربی ها متاسفانه ما را درگیر دعواهای مذهبی کرده اند، در حالی که بین خودشان این تفرق و تشتت را حل کرده اند.

وی ادامه داد: این درحالی است که اختلافاتی که بین فرق آنها وجود دارد در میان مذاهب اسلامیِ ما نیست. اما دشمن مسائل جزئی ما را بزرگ کرده و ما را به جان هم انداخته است، لذا باید ببینیم اگر پیامبر خدا(ص) امروز در مدینه بودند تحمل این همه خونریزی و کشتار را داشتند که یک عده با تکفیر دیگر مذاهب به دنبال تأمین منافع دشمنان هستند؟!

تقریب یک راهبرد، استراتژی و حرکت جریان ساز است

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ایران با همین دغدغه یعنی "تقریب مذاهب حول مشترکات" شکل گرفت، اظهار کرد: این مجمع تمام تلاش خود را در جهت حل مشکلات جهان اسلام و نهادینه کردن فرهنگ تقریب انجام داد و دانشگاه مذاهب اسلامی به دنبال آن با رهنمود مقام معظم رهبری تشکیل شد که به عنوان پشتوانه فکری و نظری برای نظام و مجمع تقریب است و عمیقاً به گفتگو اعتقاد دارد.

وی اظهار کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی یک استراتژی و عقیده است، زیرا حفظ اصل اسلام و معرفی پیام نبی مکرم اسلام(ص) فقط با تقریب امکان پذیر است و امروز با تلاش‌هایی که صورت گرفته تقریب یک راهبرد، استراتژی و حرکت جریان ساز در دنیاست.

 درخواست‌ها تاسیس دانشگاه در کشورهای مختلف

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دانشگاه مذاهب نماد عملی، علمی، عینی و صادقانه تقریب است، لذا درخواست‌هایی برای تاسیس این دانشگاه در کشورهای مختلف به دست ما رسیده است و ما به فکر راه اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه هستیم تا بتوانیم با مجموعه ای همچون الأزهر مصر برابری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری تاکید کرد: ما معتقدیم دانشگاه مذاهب اسلامی با بهره مندی از استادان برجسته و متخصصان و علمای مذاهب مختلف می‌تواند روی محتوای درسی و علوم انسانی اسلامی از منظر مذاهب اسلامی کار کند و محتوای مورد نیاز را تولید و تدوین نماید.

راه اندازی رشته‌های "هنر اسلامی" و "عرفان اسلامی"

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست هیئت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی در واحد کردستان این دانشگاه، گفت: اعضای هیئت امنای دانشگاه به ریاست آیت الله اراکی به استان کردستان سفر کردند و در شعبه سنندج، تصمیمات خوبی اتخاذ گردید که از جمله آنها تصویب راه اندازی رشته‌های "هنر اسلامی" و "عرفان اسلامی" برای واحد کردستان بود، زیرا هنر، فرهنگ و تفکر مهمترین زیرساخت های این استان است و هنر می‌تواند برای جذب جوانان به سمت آموزه‌های اسلامی موثر باشد.

 معلمان، نسل جوان را به سمت دانشگاه مذاهب سوق دهند

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان خطاب به مربیان، معلمان و مدیران آموزش و پرورش در مدارس و موسسات آموزشی بیان داشت: از شما انتظار داریم نسل جوان را به سمت دانشگاه مذاهب اسلامی سوق دهید تا از فرصت و ظرفیت علمی و آموزشی این دانشگاه که از استادان مذاهب مختلف اسلامی بهره مند است، استفاده کنند و ما معتقدیم دانشگاه مذاهب می‌تواند امنیت و آرامش را برای جامعه ارمغان بیاورد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha