پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام فقیهی معاون امور طلاب حوزه علمیه استان فارس

حوزه / معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت مقام استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، در شیراز خبر داد.

حجت الاسلام فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، ضمن اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری، و تبریک فرارسیدن روز گرامیداشت مقام معلم، اظهار داشت: استاد شهید مطهری، نمونه ای بارز از یک استاد جامع الشرایط در حوزه و دانشگاه بود؛ از این رو در سالروز این استاد شهید که مصادف است با میلاد با سعادت چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت، مراسمی با شکوه در حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می شود و البته در این مراسم، از برخی اساتید و مدیران ایثارگر تجلیل خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود، علم و دانش را به عنوان یکی از مهمترین ملاک های ارزش گذاری انسان ها دانست و ادامه داد: به فرموده خداوند سبحان، انسان به واسطه برخورداری از علم، نسبت به دیگران برتری دارد: «یرفع ا... الذین آمنوا و الذین اوتوالعلم درجات»؛ «خداوند از میان شما انسان ها، کسانی را که دارای ایمان هستند و نیز آنان را که علم و دانش به آنها عطا شده، برتری می بخشد.» و این همان موضوعی ایست که اساتید ما باید در طول مدت تدریس خود سرلوحه فعالیت های شان قرار دهند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان استان فارس با اشاره به جزئیات مراسم مذکور در حرم حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: در این آیین باشکوه که با حضور آیت الله شرف الدین ملک حسینی و مدیران مدارس علمیه استان فار، خانواده سرافراز اساتید شهید، جانباز و ایثارگر، معاونین مرکز مدیریت حوزه علمیه استان فارس برگزار خواهد شد که در پایان این مراسم نیز، با اهدای هدایا و لوح تقدیر، از 17 استاد فرهیخته  و 5 نفر از اساتید ایثارگر و خانواده آنها، تجلیل به عمل خواهد آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha