جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشن ولادت امام زین العابدین (ع) در اسلام آباد برگزار شد

حوزه/در جشن ولادت امام زین ا لعابدین (ع)، در اسلام آباد و شهرهای مختلف پاکستان، علما و واعظین از نقش ایشان در زنده نگاه داشتن شریعت محمدی سخن گفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenews، روز گذشته جشن ولادت امام سجاد، زین العابدین (ع) در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید حمید علی شاه موسوی، رئیس شورای عالی علمای شیعه و سرپرست تشکل «تحریک جعفریه» در پاکستان در یک کنفرانس خبری در این محفل گفت: حضرت زین العابدین (ع)، و حضرت زینب (س)، عزاداری را به عنوان شیوه‌ای برای دادن درس مقابله و مبارزه با ستمگران پایه گذاری کردند. آن‌ها در دوران خود شیوه مسالمت آمیز مبارزه با کسانی که بر مسند قدرت نشسته بودند را به وجود آوردند و به همین دلیل نیز  تک تک مسلمانان به قهرمانان کربلا که «شریعت محمدی» را با جان‌فشانی از نو زنده کردند، مدیون هستند.

امام سجاد (ع)، فانوسی نورانی در برابر توطئه قدرت‌های شیطانی

وی در ادامه گفت: حضرت زین العابدین (ع)، با اسارتش نهضت حسینی را نجات داد، از میراث به جای مانده از شهدای کربلا محافظت کرد و در تاریک‌ترین دوران ستم، خشونت، تخطئه و نفاق حاکمان مستبد، با استفاده از سلاح نماز، برای گسترش پیام اسلام بهره برد. شخصیت وارسته امام زین العابدین(ع) حتی امروز نیز می‌تواند فانوسی نورانی برای مقابله با نیرنگ‌ها و سلاحی برای خنثی کردن توطئه‌های قدرت‌های شیطانی باشد.

شاه موسوی این سخنان را در «محفل سجادیه»، و جشن ولادت امام زین العابدین (ع) که در طول هفته «ولایت محمدو آل محمد(ص)» در پاکستان برگزار شده بود گفت.

در همین راستا روز گذشته مراسم و جشن سالگرد ولادت امام چهارم شیعیان، در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد. و علما، روحانیون و واعظین در این جشن‌ها با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام زین العابدین (ع)، فداکاری‌های فوق العاده آن امام معصوم را در حفاظت از «دین پیامبر» و «شریعت مصطفی» مورد مدح و ستایش قرار دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha