جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد ملکی نهاوندی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه معصومیه، خلاقیت و نوآوری نخبگان حوزوی را لازمه و پیش نیاز تحول در حوزه دانست.

محمد ملکی نهاوندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: ما باید شرایطی فراهم کنیم که نخبگان حوزه به سمت نوآوری و خلاقیت حرکت کنند که بی شک این خلاقیت البته در چارچوب اسلوب ها و روش های اصیل حوزوی می تواند به تحول در حوزه کمک بسیاری نماید.

وی همچنین با بیان این که دغدغه بزرگان و مراجع در تحول حوزه باید مورد توجه جدی واقع شود، افزود: امروز طلاب و فضلای نخبه حوزه بالاترین ظرفیت و سرمایه حوزه در جهت دست یابی به اهداف تحولی هستند که باید از ظرفیت آن ها نهایت استفاده را داشت.

معاون آموزش دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین با بیان این که برای دست یابی حداکثری به اهداف تحول در حوزه همه توان و نیروهای فعال حوزوی به میدان بیایند، گفت: در این خصوص بیش از هر چیز به همفکری و استفاده از خرد جمعی نیاز داریم تا انشاالله خروجی تحول آن چیزی باشد که مورد نظر مقام معظم رهبری و علما و بزرگان حوزه است.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که تحول در حوزه به معنای حقیقی کلمه ، مساله ای نیست که در یک یا دو سال به طور کامل محقق شود اما باید در کوتاه مدت زمینه ها و بسترهای شروع آن را فراهم نمود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha