جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید طاهر الهاشمی اندیشمند شیعه مصری

حوزه/ سید طاهر الهاشمی از رهبران شیعه مصر گفت: رسانه های مصری در برهه اخیر و با نزدیکی موضع دولت مصر و عربستان و امارات، به طور منظم مذهب شیعه را هدف قرار می دهند.

 سید طاهر الهاشمی از رهبران شیعه مصر و  عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مصاحبه با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گفت: رسانه های مصری در برهه اخیر و با نزدیکی موضع دولت مصر و عربستان و امارات، به طور منظم مذهب شیعه را هدف قرار می دهد. برخی برنامه ها در تلوزیون پخش شده و برخی روزنامه ها به چاپ رسیده اند که اقدام به پخش و نشر شایعاتی علیه شیعه می کنند و همچنان این شایعات در رسانه ها خیمه زده است با وجود اینکه ما پیش از این، شایعات را تکذیب کردیم.

وی افزود: متاسفانه رسانه های مصری با برجسته کردن برخی چهره های افراطی برای فحاشی و اتهام دیگران به مزدوری و حمایت مالی به دلیل مذهب، در باتلاق طائفه گری فرو رفته است.

هاشمی اشاره کرد: ما امیدوار بودیم که رسانه های مصری، با نشر ارزش هایی مثل بخشش، پذیرش دیگران، مبارزه با افراطی گری و دفاع از اقلیت ها، یکی از حامیان استقرار در کشور باشد؛ چرا که رسانه می تواند، حکومتی را ساقط و حکومتی را زنده کند، به خصوص در کشورهایی که از بی سوادی، فقر و بیکاری رنج می برند.

وی تاکید کرد: مصر نیازمند یک رسانه ای است که نسبت به خطر تعرض و جذب آگاه باشد. ما باید کشورمان را از باتلاق طائفه گری نجات دهیم تا با کرامت و شرافت زندگی کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha