سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید طاهر الهاشمی

حوزه/ سید طاهر الهاشمی به مناسبت ولادت «سیده نفیسه» از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) گفت: مصر مدت زیادی است از برکت وجود مرقد شریف این بانوی بزرگوار بهره مند است و بسیاری از آرزوها، خواسته ها و حاجات با شفاعت ایشان برآورده می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) به مناسبت ولادت «سیده نفیسه» از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) گفت: مصر مدت زیادی است که از برکت وجود مرقد شریف این بانوی بزرگوار بهره مند است و بسیاری از آرزوها، خواسته ها و حاجات با شفاعت ایشان برآورده می شود. علمای بزرگ ما مقام و منزلت سیده نفسیه را درک کردند که مصر را برای مرقد و مدفن ایشان انتخاب کردند تا پیوند مردم مصر با اهل بیت (علیهم السلام) مستحکم شود.

وی افزود: ما امروز زادروز مبارک سیده نفیسه (ع) زنده نگه می داریم و از تمام کسانی که بر وحدت این کشور تاکید دارند، می خواهیم به دور از تفکر بی ارزش تکفیری از این مراقد و اماکن روحانی و معنوی حمایت کنند و از خداوند متعال خواهانیم تا دل ها را به هم نزدیک سازد.

سید الهاشمی اشاره کرد: الازهر از برادران طریقت صوفی خواست از مسجد سیده نفیسه (ع) محافظت کنند. بنده معتقدم که محافظت از زیارتگاه های مذهبی باید اولویت هر کشور اسلامی باشد؛ چراکه این اماکن مقدس از جایگاه دینی و تاریخی مهمی در تاریخ اسلام برخوردارند، لذا ما نقش الازهر و وزارت اوقاف مصر را در حفظ میراث میراث اسلامی در مقابل تخریب و  ویرانی می ستاییم و بر پی گیری پرونده تقریب بین مذاهب اسلامی برای پایان دادن به طائفه گری و نیز دعوت به همزیستی مسالمت آمیز با چشم پوشی از هویت و مذهب فرد تاکید می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha