جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید طاهر الهاشمی

حوزه/ عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام)، نسبت به تداوم تعرض به قبطی‌ها و شیعیان مصر از سوی سلفی‌های وهابی که حکم تکفیر می دهند هشدار داد و از موضع الازهر مصر در نپذیرفتن تکفیر داعش انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) و از رهبران مصر،  نسبت به تداوم تعرض به قبطی ها و شیعیان مصر از سوی سلفی های وهابی که حکم تکفیر می دهند و به قتل می رساند، هشدار داد و از موضع الازهر مصر در نپذیرفتن تکفیر داعش انتقاد کرد.

وی ادامه داد: در زمانی که آمریکا یک روز قبل از حوادث تروریستی به اتباع خود در مصر هشدار می دهد، این حوادث چیست که پیرامون ما اتفاق می افتد و چگونه حکومت در برابر سران فتنه، شیوخ، رسانه ها و سفارت خانه سکوت می کند. من شهادت هموطنان به دست تکفیری های وحشی را نه فقط به قبطی ها بلکه به تمامی ملت مصر تسلیت می گویم، هم چنین به خود و تمام کسانی که در حکومت همزیستی مصر، ظلم و نا امیدی را احساس کردند تسلیت می گویم.

* زخم ما یکی و دشمن ما یکی است

رهبر شیعیان مصر افزود: با شعار انسانیت که ادیان برای حمایت آن آمدند نه برای نابودی آن، از ملت مصر می خواهیم تا با تلاش هایی که برای فتنه انگیزی بین قبطی ها، مسلمانان و مسیحیان انجام می گیرد، مقابله کنند؛ چراکه زخم ما یکی و دشمن ما یکی است.

سید الهاشمی از الازهر خواست تا به سرعت از گسترش افکار تکفیری که با روش های تدریس الازهر آمیخته شده، جلوگیری کند و برای برگزاری همایش های تقریب مذاهب و ادیان فراخون بدهد.

وی همچنین از الازهر خواست تا در موضع خود در نپذیرفتن تکفیر داعش، تجدید نظر کند.

طاهر الهاشمی با بیان سخنانی خطاب به حکومت مصر از آن خواست تا احترام شهروندان را حفظ کند و با سران فتنه در رسانه ها و نهاد های رسمی حکومتی مقابله کند.

وی افزود: وقت آن رسیده است که وهابیت از منبرهای مساجد پایین بیاید و دین ناب محمدی به دور از گمراهی و تکفیر گسترش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha