جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 415158
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کتاب بیوگرافی شیخ زاکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه منتشر شد

حوزه/طی مراسمی که در شهر کانو با حضور هزاران شرکت کننده برگزار شد، از کتاب بیوگرافی شیخ زاکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه رونمایی به عمل آمد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از imnig، کتاب بیوگرافی شیخ ابراهیم زاکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه، که توسط موسسه تنظیم و نشر آثار شیخ ابراهیم زاکزاکی تدوین و در بازار منتشر شده، در شهرستان‌های مختلف نیجریه توزیع شد.
در همین راستا طی مراسمی که روز گذشته در شهر کانو با حضور هزاران شرکت کننده و سخنرانی شیخ قاسم عمر ساکواتو، از علمای برجسته مسلمانان نیجریه برگزار شد، از این کتاب رونمایی به عمل آمد.
شیخ قاسم در سخنرانی خود، از تلاش‌های این موسسه در تدوین و انتشار آثار شیخ زاکزاکی به ویژه بیوگرافی 40 سال فعالیت او در ترویج و گسترش آموزه‌ها و پیام حقیقی اسلام ابراز خرسندی کرد.
گفته می‌شود موسسه تنظیم و نشر آثار شیخ زاکزاکی برای نشان دادن تاثیر سخنرانی‌های ایشان، از نوارهای کاست ثبت شده از سخنرانی‌های روشنگرانه ایشان استفاده کردند. این سخنرانی‌ها راه حل‌های عملی برای بسیاری مشکلات، گسترش پیام اسلام به کسانی که در خصوص این دین دچار بدفهمی هستند و دیگر مسائل را ارائه می‌دهند.
پیش از آن نیز الحاجی کبیر محمد نماینده این موسسه انتشارات در کانو، به توضیح اهداف پژوهشکده برای تدوین، چاپ و نشر آثار شیخ زاکزاکی پرداخت. بیوگرافی شیخ زاکزاکی و شیخ سفیه الله کبیر، دو تن از روحانیون برجسته نیجریه نخستین آثار منتشر شده در این مرکز می‌باشند.
 در این مراسم نمایندگانی از روحانیون و علمای برجسته نیجریه، کتب بیوگرافی شیخ زاکزاکی را برای افراد، گروه‌ها و انجمن‌ها خریداری کردند. مراسم‌های متنوع دیگری نیز در نقاط مختلف نیجریه برای ارائه و فروش کتاب‌های بیوگرافی شیخ زاکزاکی برگزار شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha