جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ کاظم اسدی

اختصاصی حوزه - شیخ کاظم اسدی روحانی و مجاهد عراقی گفت: در حال حاضر آزادی موصل به یاری خداوند متعال بسیار نزدیک است و همچنین بقیه مناطق که طبیعتا کوچک و محدود است ؛ چیزی که در تاخیر آزاد سازی موصل سهیم است نقش منفی ترکیه و دخالت دولت های دیگر است.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، در حالیکه شمارش معکوس برای آزاد سازی موصل به دست نیروهای مجاهد عراقی آغاز شده گروه هایی در داخل و خارج از عراق موجب تاخیر در روند آزاد سازی موصل شدند. در همین راستا با شیخ کاظم اسدی روحانی مجاهد عراقی و از نیروهای حشدالشعبی به گفت و گو پرداختیم.

شیخ کاظم اسدی روحانی و مجاهد عراقی با اشاره به پیشروی های گسترده نیروهای مختلف نظامی عراق از جمله حشد الشعبی و گروه های پیشمرگه  در جنگ موصل در گفت و گو با سرویس بین الملل حوزه گفت: نقش گروه های پیشمرگه در جنگ موصل قابل توجه ، خوب ومهم است اما به برخی از رهبران کرد عراقی انتقاد داریم که بایستی مسوولیت خود را بپذیرند.

وی ادامه داد:  اما نیروهای حشد الشعبی مانند اوج و قله ، نیروی پیشرو و راس جنگ در تمام عملیات نظامی مهم هستند و موصل جز با زحمات حشد الشعبی و نقش رهبری و پیشگامی آنها به آزادی و ثبات نمی رسد.

 

روحانی مجاهد عراقی

روحانی مجاهد عراقی گفت: آزادی موصل به یاری خداوند متعال بسیار نزدیک است و همچنین بقیه مناطق در حال حاضر که طبیعتا کوچک و محدود است ؛ چیزی که در تاخیر آزاد سازی موصل سهیم است نقش منفی ترکیه و دخالت دولت های دیگر است.

وی با اشاره به سایر عوامل تاخیر در آزاد سازی موصل گفت: مراعات و مراقبت از ساکنان و خانواده های آنان در موصل برای آنکه مورد آسیب و آزار قرار نگیرند از دیگر عوامل کندی عملیات آزاد سازی موصل است.

شیخ اسدی خاطر نشان کرد: تلاش های حشد الشعبی بسیار پر برکت و شایسته تشکر است و هنوز نیز در حق آوارگان مساعدت و همدردی و همراهی می کنند و بر سلامت و رسیدگی به حال آورگان بر اساس وجدان و اخلاق اسلامی شریف مبادرت می ورزند.

مجاهد عراقی تصریح کرد: نیروهای حشد الشعبی به شیوه اسلام باشکوه و پاک و از روی علم به آوارگان رسیدگی می کنند .بنابراین آنها شیفته و علاقه مند حشد الشعبی هستند آن هم به خاطر تلاش ها و فداکاری های بزرگ حشد الشعبی که منجر به شهادت بسیاری از نیروهای رزمنده حشد الشعبی شده است آن هم برای نجات خانواده های عراقی و یا رسیدگی به آنها در مکان های امن و آرام.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha