جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح آموزشی صهیونیستی به مدارس فلسطینی تحمیل می‌شود

حوزه/کابینه اسرائیل در اوائل این هفته برنامه‌ای به تصویب رسانده که طی آن در پنج سال آینده دروس اسرائیلی در مدارس فلسطینی تدریس خواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از‌ imemc، کابینه اسرائیل طی لایحه‌ای که روز یکشنبه به تصویب رسانده، قصد گسترش برنامه‌های درسی اسرائیلی در مدراس فلسطینی در شرق بیت المقدس را در پنج سال آینده دارد. گفته می‌شود که این طرح بیشتر در میان سال اولی‌ها به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش یک نشریه صهیونیستی، این طرح توسط نفتالی بنت وزیر آموزش اسرائیل و زئو الکین وزیر امور داخلی اسرائیل در بیت المقدس اشغالی ارائه شده است و مدارسی که این برنامه درسی اسرائیلی را در تدریس دانش آموزان مورد استفاده قرار دهند مشوق‌های مالی و بودجه مضاعف دریافت خواهند کرد و آن دسته از مدارس فلسطینی که حاضر به اجرای این طرح صهیونیستی برای دانش آموزان نباشند، بودجه آموزشی دریافت نخواهند کرد.

بنت در بیانیه‌ای مدعی شد که طرح کذایی به منظور ارتقاء زندگی عرب نشینان در بیت المقدس و افزایش مشارکت آنان با فضا و جامعه اقتصادی اسرائیل بوده است، این درحالی است که فلسطینیان حاضر به پذیرش تهاجم فرهنگی صهیونیستی در فضای آموزشی مدارس‌شان نیستند.

رژیم اشغالگر قدس همچنین کمیته‌ای تشکیل داده است که روند اجرای این طرح و دادن بودجه به مدارس فلسطینی را مورد نظارت قرار می‌دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha