شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۱۴۰ هزار فلسطینی از محدوده شهری بیت المقدس آواره می‌شوند

حوزه/طبق تصویب جدید حاکمان صهیونیستی دو اردوگاه پناهندگان فلسطینی شعفاط و روستای کفر عقب، از این پس در محدوده شهری بیت المقدس قرار نخواهند داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، کمیته برنامه ریزی اداره عمران رژیم صهیونیستی طرح جدید شهرک‌سازی در کرانه باختری را به تصویب رساند که بر اساس این پروژه استعماری جدید،  بیش از 140 هزار فلسطینی از بیت المقدس آواره خواهند شد.

یک کانال صهیونیستی اعلام کرده که اردوگاه پناهندگان فلسطینی شعفاط در شرق بیت المقدس و روستای کفر عقب در شمال شهر، از این پس در محدوده شهری بیت المقدس قرار ندارند. این اطلاعیه جدید، سالیان سال سوءظن فلسطینیان به رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح سیستماتیک یهودی سازی بیت المقدس را ثابت می‌کند.

گفته می‌شود این حرکت توسط شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی نهایی شده و همزمان با پنجاهمین سالگرد اشغال بیت المقدس اجرایی خواهد شد.

به گفته فخری ابودیاب ریاست کمیته محلی دفاع از بیت المقدس، خارج ساختن اردوگاه پناهندگان شعفاط و روستای کفر عقب از محدوده شهری بیت المقدس، سبب می‌شود کارت شناسایی این فلسطینیان از آبی به سبز تغییر یابد. و به نوعی به معنای آواره‌سازی فلسطینیان ساکن این مناطق است.

مجموعا 140 هزار فلسطینی در این دو منطقه زندگی می‌کنند که 75 هزار نفر آنان متعلق به اردوگاه شعفاط و 65 هزار تن آنان متعلق به روستای کفر عقب هستند.

منیر ذوالغیر، رهبر کمیته محلی بیت المقدس گفت: ساکنان این دو محل هم اکنون نیز از فقر، خدمات و کمبود امکانات شهری و آب آشامیدنی رنج می‌برند.

ساکنان فلسطینی آن‌ها بارها به دلیل عدم ارائه خدمات شهری با وجود پرداخت مالیات به رژیم اسرائیل شکایت کرده بودند. رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه در 1967 منطقه شرقی بیت المقدس را اشغال کرد. طرح یهودی‌سازی کامل بیت المقدس سال‌هاست ادامه دارد و رژیم صهیونیستی به بهانه‌های مختلف فلسطینیان در سرتاسر این شهر را آواره می‌سازند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha