جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم «افطاری خیابانی» جلوی برج ترامپ در نیویورک برگزار می‌شود

حوزه/ امروز صدها فعال مسلمان و دوستداران اسلام در شهر نیویورک قصد دارند جلوی برج ترامپ سفره افطاری پهن کرده و یک گردهمایی خیابانی در اعتراض به سیاست‌های نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه دولت آمریکا برگزار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از mic، امروز صدها فعال مسلمان و دوستداران اسلام در شهر نیویورک در آمریکا، قصد دارند گردهمایی خیابانی در اعتراض به سیاست‌های نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه دولت آمریکا برگزار کنند و جلوی برج ترامپ سفره افطاری پهن کنند.
در همین راستا مسلمانان عضو یک تشکل مردمی در ایالت نیویورک، روبروی برج ترامپ در منهتن، مراسم «افطار خیابانی» می‌گیرند. این گردهمایی اعتراضی از ساعت 7:30 بعد از ظهر پس از 20 ساعت روزه داری آغاز خواهد شد. در این مراسم شخصیت‌های برجسته محلی به صحبت پرداخته و روزه‌داران نیویورکی هنگام غروب خورشید در ساعت 8:22 به وقت نیویورک با آب و خرما افطار کرده و نماز مغرب را به جا خواهند آورد.
هدف این کمپین مردمی تشویق مسلمانان آمریکا به استفاده از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی برای تقویت قدرت اجتماعی و ایجاد وحدت و انسجام میان مردم است.
به گفته محمدخان دبیر این کمپین، «افطار خیابانی» روبروی برج ترامپ در پاسخ به سیاست‌های اسلام‌هراسی و نژادپرستانه دولت جدید آمریکا چون منع ورود مسلمانان به آمریکا ترتیب داده شده است.
خان در این باره گفت: دولت آمریکا سعی دارد مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها را از جامعه و تمدن آمریکایی پاک کند.  برگزاری افطار خیابانی جلوی برج ترامپ حرکتی نمادین است و ما قصد داریم با این کار به دولت آمریکا نشان دهیم که مردم نیویورک از هر قومیتی در اینجا زندگی می‌کند، و قصد ندارند جایی بروند.
وی درباره اقدام جدید دولت آمریکا در عدم برگزاری میهمانی افطاری گفت: اولین چیزی که پس از شنیدن این خبر به ذهنم رسید «شکر خدا» بود! من هیچ مسلمانی را نمی‌شناسم که دلش بخواهد در میهمانی افطاری با  حضور چنین افرادی در دولت ترامپ شرکت کند و فکر نمی‌کنم هیچ مسلمانی حسرت از دست رفتن این فرصت را بخورد!  
دومین افطار خیابانی این کمپین نیز قرار است در هفته دوم ماه ژوئن در لوس آنجلس برگزار شود. 
روز جمعه ترامپ در بیانیه‌ای که هر ساله رئیسان جمهور آمریکا برای تبریک ماه رمضان به مسلمانان صادر می‌کنند، رفتار غیرمعمولی از خود نشان داده و در تک تک جملاتش از واژه‌هایی چون تروریسم و امنیت ملی استفاده کرده بود. لحظاتی بعد نیز رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا سنت 20 ساله برگزاری میهمانی افطاری ماه رمضان را شکسته و امسال قرار نیست میزبان مسلمانان باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha