جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انتقاد شدید مشاوران پاپ از حامیان بنیادگرایان کاتولیک در آمریکا

حوزه/دو تن از نزدیکان پاپ فرانسیس، در مقاله‌ای با عنوان «بنیادگرایی انجیلی و یکدست‌سازی کاتولیک در ایالات متحده آمریکا»، از مشاوران مذهبی نزدیک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به شدت انتقاد کرده و آنان را متهم به ایجاد نفرت و اسلام هراسی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از سی ان ان، دو تن از خواص و مشاوران نزدیک پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در مقاله‌ای که در یک مجله مسیحی نوشتند به شدت حامیان مذهبی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را به خاطر دیدگاه‌های بنیادگرایانه مذهبی و کاتولیک مورد انتقاد قرار داده و گفتند این افراد به اصطلاح دیندار، ایجاد ترس و نفرت در میان مردم می‌کنند.

این مقاله که در مجله لاسیویلتا کاتولیکا نوشته شده بود می‌گوید که برخی از مدعیان مذهب انجیلی و سیاستمداران مذهبی در آمریکا،  به یک «جامعه‌ای از مبارزان» تبدیل شده‌اند که به دنبال تحمیل دیدگاه‌های «اسلام هراسی» و «خارجی هراسی» و تاثیرگذاری آن در فضای سیاسی هستند.

کشیش آنتونیو اسپادارو سردبیر این مجله و کشیش مارسلو فیگوروآ سردبیر یک مجله مسیحی آرژانتینی در مقاله‌ای تحت عنوان « بنیادگرایی انجیلی و یکدست‌سازی کاتولیک در ایالات متحده آمریکا: یک اکونومیسم عجیب» این سیاستمداران آمریکایی را متهم کردند که قصد دارند دین را دست مایه نفوذ سیاسی قرار داده و رویای تشکیل یک حکومت نوستالوژیک «کاتولیک» را دارند.

نویسندگان مقاله می‌گویند: آن‌ها زمانی شیوه زندگی آمریکایی، روحیه مدرنیسم، جنبش حقوق مدنی سیاه پوستان و یا جنبش‌های حقوق زنان را تهدید می‌دانستند و آن‌ها همان کسانی هستند که امروز مهاجران و مسلمانان را تهدید جدیدی محسوب می‌کنند.

نویسندگان؛ استیو بانن استراتژیست اصلی کاخ سفید را متهم به حمایت از اندیشه «ژئوپولتیک آخرالزمانی» بر اساس تئوری غلطی که همه چیز باید محور انجیل باشد کرده و گفت: این ایدئولوژی تفاوتی با طرز فکر بنیادگرایان اسلامی ندارد.

اسپادارو و فیگوروا در این مقاله نوشتند که دیدگاه‌های انجیلی و کاتولیک بنیادگرایانه این افراد مخالف اعتقادات و طرز عمل پاپ فرانسیس هستند که خواستار «انسجام و همدلی، صلح، گفتمان و ایجاد پل میان مردم» است.

نویسندگان نوشتند: فرانسیس شجاعانه هیچ مشروعیتی به الهیات سیاسی تروریست‌ها نداده و آنان را مسلمان نمی‌خواند. وی از به کار بردن واژه تروریسم اسلامی اجتناب ورزیده و هرگز تسلیم طرز فکر کسانی که خواستار راه اندازی «جنگ مقدس» هستند یا می‌خواهند حصارهایی با سیم خاردار بسازند، نخواهد شد.

کاخ سفید تاکنون جوابیه‌ای درباره این مقاله صادر نکرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha