جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 416711
۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
 پیام ماه رمضان رئیس جمهور آمریکا

حوزه/ تکرار واژه تروریسم در پیام ماه رمضان رئیس جمهور آمریکا، تاثیر منفی و بدبینانه‌ای بر جامعه اسلامی آمریکا برجای گذاشته و بسیاری آن را مضحک یا توهین آمیز خطاب کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همانند دیگر روسای جمهور گذشته این کشور روز جمعه پیامی به مناسبت آغاز ماه  مبارک رمضان منتشر کرد، اما در پیام او به جای اشاره به باورهای واقعی اسلامی، تنها به خشونت و تروریسم اشاره شده بود و تکرار واژه تروریسم در این پیام تاثیر منفی و بدبینانه‌ای بر جامعه اسلامی آمریکا برجای گذاشت.

بسیاری از مسلمانان آمریکایی پیام رئیس جمهور جدید آمریکا را اهانت آمیز توصیف کرده و نگرانی‌هایشان را درباره انتشار این متن ابراز کردند.

شادی حمید یکی از اساتید دانشگاهی در بروکلین معتقد است: ترامپ معمولا به ندرت حاضر است به وجود مسلمانان اشاره کرده و این خودش یک پیشرفت است،  با این حال اگر این مسئله را هم نادیده بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم که پیام ماه رمضان ترامپ به شدت اهانت آمیز و بی‌نهایت افتضاح بود!

وی افزود: ترامپ در پیام خود، شهروندان آمریکایی را به معضل تروریسم گره زده است! ما مسلمانان آمریکایی نباید تنها در رابطه با بدی‌ها توصیف شویم، آن هم بدی‌هایی که هیچ ارتباطی با آن‌ها نداریم! و اینکه زندگی ما و تاریخچه حضورمان در کشور آمریکا تا این اندازه ساده و حقیر در نظر گرفته شود، خودش اهانت آمیز است.

اسما الدین سردبیر «المسلمه» نیز گفت: ترامپ هر چند نسبت به گذشته که می‌گفت اسلام از ما نفرت دارد، بهتر شده است اما او بار دیگر و همیشه تنها به مسلمانان به چشم رابطه آن‌ها با تروریسم نگاه می‌کند.  

وجاهت علی یک نویسنده و وکیل قضایی در راتباط با جنبش‌های ضداسلامی در آمریکا، دیدگاه ترامپ در رابطه با ماه رمضان را خنده‌دار توصیف کرده و می‌گوید: من فکر نمی کنم خدا رمضان، ماه رحمت و برکت را به زمین فرستاده باشد تا مسلمانان را  به جنگ آمریکایی علیه داعش فرا بخواند! حال آنکه من فکر می‌کردم ماه رمضان، ماهی است که در آن مسلمانان با معنویت، پروردگار، خانواده و مردم‌شان ارتباط برقرار می‌کنند تا از طریق روزه داری، خویشتن داری، سخاوت و نماز خودشان را به مقام معنوی بالاتری برسانند.

وی با مضحک خواندن پیام ترامپ می‌نویسد: ما در ماه رمضان ضعیف می‌شویم! مگر نه اینکه از سحر تا غروب را روزه هستیم و حتی آب هم نمی‌خوریم! آنوقت ترامپ انتظار دارد با این حالمان با تروریست‌ها هم بجنگیم؟!!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha