پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مزاحم زن محجبه در قطار اورگان، دو نفر را با چاقو کشت

حوزه/ یک فرد اسلام‌هراس در یک قطار شهری در ایالت اورگان دو مرد را به سبب حمایت از یک زن محجبه با چاقو به قتل رسانده و یک تن دیگر را مجروح ساخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از oregonlive، یک اسلام‌هراس در شهر پورتلند ایالت اورگان در آمریکا، دو مرد را به سبب حمایت از یک زن محجبه، در قطار شهری با چاقو مورد حمله قرار داده و گلوی آن‌ها را برید. یک مسافر دیگر در این حادثه مجروح شده که انتظار می‌رود زنده بماند.

به گفته شاهدان، فرد ضارب جو داگلاس به دو زن سیاه پوست که یکی از آن‌ها حجاب داشته حمله کرده و توهین‌های نژادپرستانه نثار آن‌ها می‌کند، در این میان دو مرد به دفاع از زنان برخاسته‌اند که فرد ضارب آن‌ها را با چاقو به قتل رسانده است.

یک شاهد دیگر نیز گفت که زنان با لباس‌های شرقی سوار قطار شده و حداقل یکی از آن‌ها حجاب به سر داشته است.  متهم آن‌ها را سئوال پیچ کرده و یکدفعه حالت تهاجمی به خود می‌گیرد، مسافران سعی کرده‌اند او را آرام کنند که به طور ناگهانی  با چاقو به آن‌ها حمله می‌کند.

ضارب جملات اسلام‌هراسی فریاد زده و گفته است: از این کشور بیرون بروید! شما اینجا مالیات نمی‌پردازید! من از مسلمانان نفرت دارم! آن‌ها همه جنایتکار هستند!!!

ماموران پلیس مظنون را که قصد داشته از ایستگاه هالیوود در نزدیکی مرکز پزشکی پورتلند پراویدنس در شمال شرقی پورتلند فرار کند دستگیر کردند. پلیس هنوز در حال تحقیق برای بررسی فرد ضارب و مقتولان و مجروح این حادثه است.

در این راستا گروهبان پیتر سیمپسون سخنگوی اداره پلیس پورتلند با تایید گفته‌های شاهدان عینی، اهانت‌های  متهم به زن محجبه را تایید کرده و در یک کنفرانس مطبوعاتی این حادثه را جنایتی هولناک توصیف کرد.

شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) مستقر در واشنگتن دی سی نیز این جنایت را محکوم کرده و از رئیس جمهور آمریکا خواست اقدامی در مقابل نژادپرستی خشونت آمیز و اسلام‌هراسی فزاینده علیه مسلمانان و اقلیت‌های مذهبی در این کشور انجام دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha