جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: قیام و نهضت الهی حضرت امام(ره)، ادبیات و گفتمان حاکم بر دنیا را به نفع محرومان و مستضعفان تغییر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام راحل و نیز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد سال 42 اظهار داشت: بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به حق عطیه بزرگ خدای متعال به قرن ما بود و باید حضرت امام(ره) را نه فقط مایه مباهات ملت ایران بلکه موجب فخر امت اسلامی بدانیم.

وی افزود: ایشان با نهضت و قیام الهی خویش، گفتمان و ادبیات حاکم بر دنیا را به نفع مظلومان و محرومان جهان تغییر و دگرگون ساخت و نهضت و انقلاب اسلامی که ایشان پرچمدارش بود، در محدوه جغرافیایی انسانی و خاکی نگنجید و امروز بیش از هر زمان دیگری ابعاد جهانی به خود گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در واقع نهضت امام (ره) زمینه یک بیداری عمومی و جهانی را فراهم کرد که امروز محرومان و جمعیت های عظیم تحت ستم این جرات و شجاعت را پیدا کرده اند که علیه ستمگران و زیاده خواهان اعتراض کرده و قیام کنند، هر چند که جهانخواران و مستکبران عالم کوشیدند حرکت جهانی برخاسته از نهضت اسلامی امام خمینی (ره) را در مواردی با شیطنت خاص خود و با ایجاد گروه های منحرف و باطلی چون طالبان و القاعده و سرانجام داعش، به انحراف بکشانند.

وی اضافه کرد: البته شیاطین و ایادی و عوامل آن ها باید بدانند که در مواجهه با نهضت الهی- انسانی امام راحل راه به جایی نمی برند و با این اقدامات مذبوحانه و حمایت های خود نخواهند توانست جلوی گسترش فرهنگ ناب اسلامی که همان فرهنگ عدالت و امنیت و خدمت است را بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی همچنین در ادامه ضمن گرامیداشت حماسه ماندگار شهدای واقعه 15 خرداد ابراز داشت: شهدای قیام 15 خرداد 42 پیش قراول و پیشگام نهضت بودند و قطعاً سهم و مرتبه و جایگاه ویژه مجاهدین پیشگام نسبت به دیگر مجاهدین بیشتر و ممتازتر و محفوظ تر است چون آن ها در روزی اسلام را یاری کردند و به امام راحل گرویدند که اوج غربت اسلام و تنهایی امام (ره) بود.

وی گفت: از این رو باید توجه داشت که شهدای 15 خرداد 42 پیشگام نهضت و در صف مقدم شهیدان و انقلاب اسلامی ما هستند که هیچ گاه نباید یاد و خاطره آن عزیزان و مجاهدت شجاعانه و مظلومانه آن دلیرمردان فراموش شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha