چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/ امروز عده ای می گویند از امام حرف بزنیم؛ اما «مرگ بر آمریکا» نگوئيم؛ مگر می شود، از امام حرف زد، ولی سیره امام (ره)را نادیده گرفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار  جمعی ازاعضای  ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)، ایشان را شخصیت ممتاز و بی بدیل عصر ما دانسته و گفتند:  هنوز این بزرگوار برای جهان شناخته نشده، شخصیتی که به معنای واقعی توانستند، هیبت و ابهت دروغین مستکبران را بشکنند و آنها را به انزوا بکشانند و اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم بیاورند.

  این مرجع تقلید در ادامه افزودند: آنچه انسان را متاثر می کند، ظلمي است که امروز عده ای در داخل نیز  با گزینشی کردن مطالب امام (ره)، مقصود آن بزرگوار را پنهان می کنند.

 این مرجع تقلید با بیان این که همیشه در ملاقات ها، اصرار دارم 3کتاب صحیفه، دفتر تبيان و وصیت نامه امام(ره)، باید کتاب بالینی ما باشد تا همه با آن فکر و اندیشه آشنا  شوند،‌اظهارداشتند: عمق شخصیت امام بزرگوار در این کتب معلوم است؛ این انسان بزرگ در درجه اول یک فقیه بزرگ، فقیه سیاستمدار و یک انسان الهی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) باید به طور گسترده این کتب را چاپ کند و در اختيار علاقه مندان بگذارد و مراکز آموزش به عنوان درس تدریس کنند.

ایشان افزودند:  در جای جای این سخنان، حرف از استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم،‌ مبارزه و جهاد، فرهنگ ایثار و شهادت است، امروز عده ای می گویند از امام حرف بزنیم؛ اما «مرگ بر آمریکا» نگويیم مگر می شود از امام حرف زد، ولی سیره امام (ره)را نادیده گرفت.

این مرجع تقلید بیان کردند:  امام فرمودند، «آمریکا شیطان بزرگ است، آمریکا جنایتکار است» امام (ره)آموخت، اسرائیل باید محو شود، فرمودند،‌ وظیفه ما دفاع از مظلوم است، فرهنگ ایثار و شهادت باید باقی بماند.

ایشان با بیان این که مگر می شود از امام گفت، ولی آرمان امام را نادیده گرفت، تصریح کردند:  غصه امروز این است که یونسکو سند 2030 را بدهد با هر عنوانی در این کشور جمهوری اسلامی امضا بشود و کسی هم پاسخگو نباشد و عده ای هم توجیه کنند و منتقدین را بی اطلاع بدانند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: متاسفانه صداو سیما هم به اعتراض مراجع و علما توجه نمی کند،  البته بنده بارها گفتم و بعضی از علما و مراجع بزرگوار هم تاکید کردند؛ باید تکلیف این موضوع مشخص شود و به هيچ وجه نخواهیم گذاشت چیزی در این مملکت اجرایی شود که خلاف شرع و اسلام و فرهنگ اهلبیت علیهم السلام باشد؛ ما از امام(ره) آموختیم که حقایق را بدانیم و از حق دفاع کنیم.

 ایشان در ادامه حضور مردم در برنامه های بزرگداشت امام راحل و شهدای پانزده خرداد را بسيار ضروری دانسته و گفتند:  این انقلاب با عنایت خداوند متعال و همت مردم بزرگوار و رهبری رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای تا به امروز با قوت حفظ شد و در آینده نیز با وحدت و انسجام مسئولان زحمت کش نظام و حمایت مردم و رهبری آیت الله خامنه ای تا ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا شیرین IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    0 0
    باید بعد از نماز جمعه این هفته، قبل از رسیدن روز قدس ، مردم بصورت خودجوش در سراسر کشور بر ضد سند 2030 قیام کنند تا دولت مردان حرف مردم را بهتر بفهمند... 96/3/13