شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله اعرافی نماز جمعه

حوزه /امام جمعه قم با اعلام آمادگی جامعه روحانیت کشور برای جانشفانی در راه اسلام و انقلاب گفت: کوردلان وابسته و حامیان آن ها بدانند، حوزه علمیه، ملت و جامعه به تاسی از رهبر معظم انقلاب سینه ها را در برابر این تیرها سپر خواهند کرد و وجود خود را آماج تیرهای بلا می کنیم، اما هرگز از آرمانهای رهبری ، اسلام و انقلاب کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به حادثه تروریستی اخیر مجلس و حرم امام خمینی(ره) گفت: ورود کوردلان و بزدلان در این جنایات کور و وحشیانه در واقع نشان دهنده نتیجه پیروزی خط مقدس مقاومت و شکست مزدوران آمریکایی و تکفیری است.

وی افزود: تکفیری های کوردل و مزدوران آنها در منطقه با سد فولادین مواجه شده و شکست خورده اند و نقشه های آمریکایی ها در منطقه رو به از هم پاشیدن است این اتفاقات شبیه جریانات دهه 60 می باشد، وقتی این ها احساس عجز می کنند دست به جنایت می زنند؛ در حقیقت این ورود کوردلانه نشانه ضعف و شکست آنها است.

مدیر حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که این حرکات تروریستی که گاهی به بیرون از جهان اسلام نیز کشیده می شود، نتیجه دو عامل مهم است، تصریح کرد: اولین عامل مهم آن جریان فکری تکفیری و معرفتی غلطی است که اساس آن در پایگاه های علمی عربستان و در افکار وهابیت پایه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: دومین عامل مهم و بنیادین در این مساله، پشتوانه جریان های تکفیری است که همان آمریکایی ها هستند؛ اساس جریان تکفیری و تندروی مذهبی بر سیاست های آمریکا بنا نهاده شده است به مزدوران و تکفیری ها در منطقه پر و بال داده اند و از نظر سخت افزاری هم مورد حمایت صعودی ها می باشد، اگر این عوامل نباشد هیچ اختلافی در عالم اسلام در حوره مذهب وجود ندارد.

امام جمعه قم با اعلام آمادگی جامعه روحانیت کشور برای جانشفانی در راه اسلام و انقلاب گفت: کوردلان وابسته و حامیان آن ها بدانند حوزه علمیه، ملت و جامعه به تاسی از رهبر معظم انقلاب سینه ها را در برابر این تیرها سپر خواهند کرد و وجود خود را آماج تیرهای بلا می کنیم، اما هرگز از آرمانهای رهبری و اسلام و انقلاب کوتاه نخواهیم آمد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: تروریست ها تصور نکنند که ملت و حوزه و دانشگاه و مسئولان در برابر آن ها کوتاه بیایند این ملت با این حوادث بیدار تر می شود و آرزوهای شما را به گور خواهد فرستاد؛ آمریکا در منطقه در صدد این است که حداکثر بهره اقتصادی را از جریانات ببرد؛ ترامپ در فکر منافع اقتصادی کشورش است و آمده این مزدوران عربستانی را با بهانه های مختلف مانند فریب، تهدید و رقص شمشمیر چپاول کند و این غافلان و مغرضان نیز در دام آن ها گرفتارند.

مدیر حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که آمریکا با چپاول عربستان به دنبال آباد کردن ایالت متحده و اسرائیل است، بیان کرد: آنها از این رو جنگ مذهبی را برای برای پیشبرد اهداف سیاسی و اقتصادی خود علم کرده اند، اما مردم ایران در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان نشان خواهند داد، تروریسم در این کشور راه به جایی نمی برد و ملت در برابر همه جهانخواران با همه توان ایستاده است.

امام جمعه قم در مورد دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان گفت:دغدغه های مهم در فرمایشات رهبری در مورد مسائل فرهنگی قابل گذشت نیست و حوزه ها و مسئولان باید رهنمود ها را مورد توجه قرار دهند؛با اعلام مواضع شفاف رهبری و مراجع تقلید انتظار است، قصه سند 2030 با سرعت تمام به پایان برسد و خاتمه یابد.

آیت الله اعرافی پیرامون مساله حج نیز بیان کرد: تبلیغات مسموم و غلطی نسبت به حج انجام می شود که بی اساس است، حج فریضه بزرگ الهی است و باید به مساله حج توجه ویژه ای شود وقتی تصمیم نظام و رهبری مبنی بر حضور در حج است، باید نسبت به آن عنایت شود.

وی با اشاره به رویدادهای مهم هفته نیز اظهار داشت:20 خرداد مصادف با روز صنایع دستی است صنایع دستی در اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و صادرات تاثیر فراوانی دارد و این مقوله مهم باید مورد حمایت مسئولان قرار بگیرد در این راستا قم جایگاه خوبی در تولید صنایع دستی دارد و لازم است مورد اهتمام باشد.

امام جمعه قم در مورد خدمات کمیته امداد امام (ره) به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان افزود:این نهاد در قم به 40 هزار نفر خدمات ارائه می کند که نیمی از درآمد از آن مردم است که باید از حضور مردم در برنامه های حمایتی تقدیر شود بی شک نهادهای حمایتی جایگاه مهمی در جامعه دارند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ضرورت رعایت حرمت ماه مبارک رمضان عنوان کرد:این ماه دارای یک کرامت و حرمت ویژه ای است و باید با روش های صحیح مانع از حرمت شکنی ها در این ماه شویم به خصوص در قم که پایگاه علم و دین و جهاد می باشد باید نسبت به رعایت حرمت در ماه رمضان توجه ویژه ای صورت پذیرد.

وی در خطبه اول این هفته نیز با اشاره به مساله اهمیت روابط خانوادگی تصریح کرد: آسیب های زیادی بنیان خانواده را تهدید می کند به ویژه پیروی از سبک های غربی موجب فروپاشی خانواده و افزایش آمار طلاق می شود؛ رعایت اصول وقواعد سالم اسلامی است که نشاط خانواده و سلامت آن را تامین می کند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد:مشورت و وفاداری واقع بینی و نقد همسران همراه با انصاف و احترام و و پرهیز از رفتارهای غیر اخلاقی در خانواده و ...می تواند موجب استحکام رابطه میان زوجین شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha