یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سعید بهمنی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تدین جامعه را وابسته به پویایی جریان تبلیغ دین دانست و گفت: باید کارشناسان حوزه‌های علمیه خواهران به صورت گویا و مستقیم، معرفتی را که در حوزه آموخته‌اند،‌ منتقل نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین سعید بهمنی، پس از بازدید از غرفه مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفت: آثار صامت، در جای خودش خوب است اما باید کارشناسان حوزه‌های علمیه خواهران به صورت گویا و مستقیم، معطوف به نیازهای واقعی مخاطبانشان به صورت مستقیم و چهره‌ به چهره، معرفتی را که در حوزه آموخته‌اند،‌ منتقل نمایند.

وی با بیان این که بخش مشاوره غرفه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن گرامی‌ترین و نورانی‌ترین بخش حوزوی و بلکه کل نمایشگاه است، تصریح کرد: در بخش مشاوره، مشاوران به طور مستقیم معرفت را به مردم منتقل می‌کنند و این یک کار گرامی و قیمتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهمنی ادامه داد: پیشنهاد من این است که در غرفه اصلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران چند میز گفت‌وگو وجود داشت و خواهران طلبه‌ای که در تعامل با مردم، ورزیدگی بیشتری دارند در اینجا حضور می‌داشتند تا معارف را به طور مستقیم به مردم منتقل کنند. به اعتقاد من این کار مؤثرتر و نورانی‌تر از کتاب‌هایی است که مخاطب فقط جلد آن را می‌بیند و نمی‌تواند با درون آن ارتباط برقرار کند. «تبلیغ دین» گرامی‌ترین شأن روحانیت است و بیش از یازده بار در قرآن کریم، رسالت حضرت رسول(ص) در تبلیغ منحصر شده است.

خاطرنشان کرد: افراد مبلغ در تدین افراد و جامعه نقش تاثیر گذارتری از آکادمی ها دارند. متدین شدن ما متعلق به جریان تبلیغ است، بنابراین نباید کسی صامت باشد. همچنین نباید عجله نمود و این تفکر قالب شود که با دو کلمه سخن گفتن، فوراً تحول ایجاد می‌شود.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha