چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش پرچمداران حجاب

حوزه/ یکی از موضوعاتی که در حوزه حجاب به شدت تاثیرگذار است، نشاط و شادابی مادران مذهبی است؛ چه اشکال دارد یک مادر مذهبی در خانه به خودش برسد و به روز لباس بپوشد؛ اما در بیرون از خانه تنها حجابش نمایان باشد.

فاطمه صغری حجی پور در گفت‌گو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: قدرتمند ترین تشویق‌ها برای کودک در زمینه حجاب، تشویق زبانی است که گاهی مورد غفلت واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی کودکان و نوجوانان ما در برابر حجاب لجاجت می‌کنند و این لجاجتها به دلایل مختلفی بستگی دارد، افزود: اگر حرف و عمل والدین مذهبی یکی نباشد، ظاهر به گونه‌ای و در عمل دروغ وجود داشته باشد، بدون شک کودکان وفرزندان ما بر موضوعات مذهبی تمایلی نخواهند داشت.

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) بیرجند گفت: یکی از موضوعاتی که در حوزه حجاب به شدت تاثیرگذار است، نشاط و شادابی مادر مذهبی است؛ چه  اشکال دارد یک مادر مذهبی در خانه به خودش برسد و به روز لباس بپوشد؛ اما در بیرون  از خانه تنها حجابش نمایان باشد.

حجی پور با بیان اینکه در حوزه تبلیغ دین به فرزندان، کودکان و نوجوانان باید به سیره رفتاری پیامبر (س) واهل بیت به ویژه زندگانی فاطمه زهرا(س) نگاه کرد، افزود: اگر فرزند نوجوان ما در زمینه پایبندی به مسائل دینی لجاجت دارد، برای رفع این لجاجت شاید لازم باشد برای مدتی خود را به تغافل بزنیم، تا کم کم فرزند ما مسیر دیگری غیر از لجاجت برگزیند.

وی با بیان اینکه مادران باید از همان دوران کودکی فرزندان خود را با پوشیدن لباسهای مناسب به حجاب عادت دهند، اظهار داشت: گاهی برخی مادران با پوشیدن لباس های نامناسب برای دختر خود معتقدند، هنوز تا هنگامی که به سن تکلیف نرسیده است، می‌تواند اینگونه آزاد لباسها بپوشد، اما این در صورتی است که همین کودک وقتی به سن تکلیف رسید دیگر به سختی میتوان لباس مناسب بر تن او کرد.

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) بیرجند گفت: دشمنان همه تلاش خود را برای ترویج بد حجابی در میان جوانان و نوجوانان ایران به کار بسته‌اند و در این راه هزینه‌های هنگفتی را صرف کرده و می‌کنند.

حجی پور با بیان اینکه دین مبین اسلام رعایت حجاب را توصیه زیادی کرده است، افزود: در دین اسلام ارزش واقعی انسانها براساس عفت، پاکدامنی بوده و از تقوای الهی سنجیده می‌شود و دین اسلام مسلمانان را به رعایت پاکدامنی دعوت می‌کند.

وی بیان داشت: مادر بودن و پرورش و تربیت انسان یکی از ویژگیهایی است که مراقبت از آن در سایه حفظ حجاب محقق می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha