چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله العظمی حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق روز ۱۶ رمضان از هیئتی از اساتید مدرسه علوم دینی "شریف العلماء" در کربلا استقبال کردند. ایشان در این دیدار تاکید کردند: اساتید و طلاب حوزه علمیه از طریق رعایت موازین شرعی خود را محاسبه کنند قبل از اینکه مور محاسبه قرار گیرند تا موجب هدایت مردم و عدم گمراهی آنان از راه حق شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق روز 16 رمضان از هیئتی از اساتید مدرسه علوم دینی "شریف العلماء" در کربلا استقبال کردند. ایشان در این دیدار تاکید کردند: اساتید و طلاب حوزه علمیه از طریق رعایت موازین شرعی خود را محاسبه کنند قبل از اینکه مور محاسبه قرار گیرند تا موجب هدایت مردم و عدم گمراهی آنان از راه حق شوند.

معظم له افزودند: طلاب باید هوشیار، بیدار و از هواهای نفسانی به دور باشند و هر کدام از آنان به وظایفی که بر عهده آنان است عمل کنند تا اعتماد بین مردم و طلاب افزایش پیدا کند و مردم به راه خدا و آنچه مورد رضایت حق تعالی است، هدایت شوند.

آیت الله حکیم خانواده های شهدا را به صبر و پایبندی به عقاید دعوت کرد

حضرت آیت الله حکیم فاجعه "کراده" عراق که منجر به جان باختن 330 نفر و مجروح شدن ده ها بی گناه شد را به خانواده های شهدا تسلیت گفتند و از آنان خواست تا صبر پیشه کنند چرا که جانفشانی آنان در مقابل چشمان خدا و در راه اوست.

آیت الله حکیم این سخنان را در استقبال از هیئتی از خانواده های شهدای حادثه تروریستی کراده که شب عید فطر سال گذشته رخ داد، بیان کردند.

معظم له از مصیبت و درد های آنان که در امتداد مصیبت ها و فاجعه هایی که برای شیعیان در طول تاریخ انجام گرفته، ابراز ناراحتی و دردمندی کردند و تاکید کردند: مؤمنین و مصیبت دیدگان، صبور باشند و ایمان خود به خداوند متعال را مستحکم سازند و بدانند که  آنچه اتفاق افتاده در مقابل چشم خداوند است؛ چرا که آنچه برای شیعیان اتفاق افتاده و خواهد افتاد، مکتوب است و معصومین (علیهم السلام) از آن آگاه هستند و اینکه مصیبت و فاجعه هایی که بر شیعیان وارد می شود به خاطر التزام و پایبندی آنان به اعتقادات خود است که روز به روز رو به افزایش است.

ایشان در پایان از حاضران خواستند که به حضرت سید الشهدا (ع) و مصیبت های اهل بیت (علیهم السلام) تأسی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha