پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله جواد فاضل

حوزه/ استاد حوزه بر لزوم حمایت همه جانبه از ایتام و بی سرپرستان و اعضای جامعه بهزیستی درکشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی امشب در جمع ایتام و اعضای زیرپوشش بهزیستی استان قم گفت: برای من افتخار است که امشب افطار را با ایتام و اعضای خانواده بهزیستی سر یک سفره بودم؛ زیرا شما جایگاه و عزت بسیار ویژه ای نزد خدا دارید.

عضو جامعه مدرسین  افزود: خداوند متعال سفارشات اکیدی روی مساله ایتام و بی سرپرستان دارد؛ تا جایی که پیامبر و امام علی(ع) به حدی در این زمینه کوشا بودند که درس امروز جامعه ما و بشریت را می توان از این رویکرد نورانی دریافت کرد.

استاد حوزه بیان کرد:در هیچ دینی چون اسلام تا این حد به هواداری از ایتام و بی سرپرستان تاکید نشده است؛ مردم و مسئولین همگی در مقابل ایتام وظیفه دارند و همه باید خود را در مسیر حل مشکلات آنها مسئول بدانند.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: یکی از نکاتی که همه باید به آن توجه و دقت داشته باشند آن است که همه ما تحت عنایات الهی هستیم و در واقع باید گفت که همه ما در خانواده خداوند و پیامبر و اهل بیت(ع) هستیم و هیچ یک نباید به دلیل اینکه پدر ندارند خود را یتیم بدانند زیرا حامی همه ما خداوند متعال است.

وی تصریح کرد: وقتی که محبت و جلوه نور الهی در قلب ما می تابد دیگر کسی حق ندارد خود را بی سرپرست بداند زیرا همه ما در شعاع این نور پرمهر هستیم؛ خداوند به همه ما دستور داده است که خود را در مقابل ایتام مکلف بدانیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان بیان کرد: امروزه به لطف حمایت های علما، مردم و نظام اسلامی شرایط برای رفاه بی سرپرستان و ایتام و.. فراهم است و به همین خاطر به شما توصیه می کنم که از این فرصت استفاده و به بهترین شکل تحصیل کنید تا اسلام، ایران و جامعه اسلامی از وجود شما در آینده منتفع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha