جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اقدام فوری خیریه‌های اسلامی برای کمک به حادثه آتش سوزی برج لندن

حوزه/موسسات خیریه اسلامی در لندن برای کمک به آسیب دیدگان حادثه آتش سوزی در برج گرنفل در غرب لندن، با همدیگر اتحادیه‌ای تشکیل داده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، ساعاتی پس از آتش سوزی مهیب در برج گرنفل در غرب لندن که  تاکنون منجر به مرگ 12 نفر، زخمی شدن بیش از 70 تن شده، خیریه‌های متعدد اسلامی در انگلستان برای جمع آوری کمک‌های مالی برای خانواده‌های آسیب دیده در حادثه غم انگیز که خانه‌ و اموال‌شان را در آتش از دست داده بودند، دست به کار شده‌اند.

گفته می‌شود بیدار بودن مسلمانان برای سحری خوردن در ماه رمضان، جان بسیاری از ساکنان این برج را نجات داده است. صدها خانواده‌ای که موفق شدند به موقع خودشان را از میان شعله‌های آتش نجات دهند اکنون بی‌خانمان، بدون غذا و امکانات، آواره خیابان‌ها شده‌اند.

در این میان موسسات خیریه اسلامی در انگلستان برای این هدف با هم متحد شده‌اند. این سازمان‌های خیریه شامل کمک مسلمان، امداد اسلامی، درخواست پنی، درخواست بشر، بنیاد ملی زکات، مسجد شرق لندن و سوفای جهانی می‌باشند. به علاوه سایت جمع آوری کمک‌های مالی نیز با نام «لانچ گود» راه اندازی شده تا مسلمانان بتوانند کمک‌هایشان را به آن ارسال کنند.

زین لقمان میا به نمایندگی از سازمان‌های خیریه، در این باره به خبرنگاران گفت: تنها کسی که خانه‌اش را در آتش از دست داده باشد درک می‌کند که چنین اتفاقی چقدر مهیب است. در این آتش سوزی صدها خانواده آسیب دیدند و مهم است که اعضای جامعه در میدان چنین آزمایشی پیروز  بیرون آمده و از قربانیان این حادثه حمایت کنند.

وی افزود: کمک‌های مالی اهدایی مردم قرار است به قربانیان و خانواده‌هایشان برای بازسازی زندگی از دست رفته و حمایت فوری ساکنان برج برای فراهم سازی غذا، لباس و ضروریات زندگی مورد استفاده قرار بگیرد. ما با سازمان‌های خدمات اضطراری فعالیت می‌کنیم تا مطمئن شویم کمک‌های مالی مستقیما به خانواده‌های آسیب دیده می‌رسد.

آتش سوزی وحشتناک در یک برج 24 طبقه در غرب لندن به حدی هولناک بود که شاهدان عینی ساکنان به دام افتاده در پشت پنجره‌های خانه‌هایشان را که فریاد کمک برای خودشان و فرزندان‌شان سر می‌دادند را دیده و صدای آن‌ها را می‌شنیدند. سازمان آتش نشانی لندن اعلام کرد که بیش از 200 آتش نشان با 40 موتور آتش نشانی، به مبارزه با شعله‌های آتش در برج گرنفل در املاک غربی لنکستر مشغول بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha